Annons

Blixtinställning

Produkter
(logga in för att koppla)

Tommy Törnquist

Aktiv medlem
När jag ska fotografera med min SB-800 trådlöst måste man ju använda blixten på kameran och då slår den lilla blixten ut SB-800 så den bara blixtrar lite grand. Det är knappt så jag märker att det har blixtrat. Jag kör den i SU-4 läge och har A inställt på blixten. Vad mer kan man ställa in? Ska jag ha den inställt på M istället. Det här borde stå in manualen men ärligt talat har jag svårt för att fatta allt där.
Tommy
 
Kör du den i A så är det väl någon form av auto antar jag medan M ger dig möjligheten att välja från 1/1 till en 128-dels ljusstyrka. SU-läge är ett vanligt slavläge där du kan styra styrkan i hur mycket SB-800 lyser ut, det är inte det "riktiga" remote-läget. Om du däremot sätter din kamera i command läge och blixten som "Remote" så har du mer automatikmöjligheter. Tror det brukar vara kanal 3 grupp A som "default".

Manualen är erkänt dålig, tyvärr. Jag fick lära mig den på annat håll. Bla via nätet och Thoms Hogans trevliga kameraguider.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.