Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixtfråga

Produkter
(logga in för att koppla)

spicy_delight

Ny medlem
Hej!
Tänkte köpa en blixt till min Canon Eos 30D och undrar vilken blixt som passar? har tänkt att köpa Canon Eos 7D och undrar då om samma blixt passar på båda kamerorna? Finns det flera olika blixtrar som är bättre vid vissa tillfällen? Jag vill ha en blixt som jag kan ha när jag fotar hundar i mässhallar och ridhus.

Mvh//Camilla

Hej!
Tänkte köpa en blixt till min Canon Eos 30D och undrar vilken blixt som passar? har tänkt att köpa Canon Eos 7D och undrar då om samma blixt passar på båda kamerorna? Finns det flera olika blixtrar som är bättre vid vissa tillfällen? Jag vill ha en blixt som jag kan ha när jag fotar hundar i mässhallar och ridhus.

Mvh//Camilla

Hej!

Min erfarenhet vad gäller Canons blixtar sträcker sig till 270 EX (på en G9) och den blixten vill jag inte rekommendera, bara så det är klart.
Vad detta beror på är när den går ner i stand by läge så tar det ca 30 sek innan den har laddat upp sig igen, i allt övrigt är den egentligen jättebra map vad man kan förvänta sig av en så liten och billig blixt.
Trettio sekunder är i de flesta fall olidligt lång väntan, tacka vet jag Nikon SB-400/800 (på D300) dessa blixtar är helt på alerten vilket jag antar resterande canons blixtmodeller är.

Hans

Hans

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto