ANNONS
Annons

Blixtar och paraplyer för utomhusfotografering

Produkter
(logga in för att koppla)
Har tänkt vidare angående blixtar och hittat Elinchrome D-lIte 4.
400w blixtar som verkar ha fått bra betyg av användarna.

Vad säger ni om detta paket?
http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=5440205

En annan sak jag undrar är hur jag ska avfyra dessa? Behöver jag använda Elinchromes sändare/mottagare då eller kan jag använda den inbyggda blixten för att trigga dem andra blixtarna?

/Mattias

Säkert helt okej, men du sökte ju ljussättning för utomhusbruk? Detta system kräver nätanslutning via kontakt. Ledsen, men återigen så anser jag att du lika gärna kan satsa på något riktigt bra från början. Jag har kört Canon 580 EX II X 3st med Pocket Wizards, softboxar & en massa annan junk. Detta räcker långt och jag kör det fortfarande ibland, men de räcker inte när jag behöver den där extra krämen, ex. vid modellplåtningar utomhus.

Bifogar en bild som jag aldrig skulle ha fixat med hotshoe-blixtar. Här är det nya Elinchrome Quadran som är använd för att plåta ett rockband. Endast en blixt använd med silverfärgat paraply från vänster.

NPA

Bilagor

• testbild.jpg
    testbild.jpg
    36.9 KB · Visningar: 224
Säkert helt okej, men du sökte ju ljussättning för utomhusbruk? Detta system kräver nätanslutning via kontakt. Ledsen, men återigen så anser jag att du lika gärna kan satsa på något riktigt bra från början. Jag har kört Canon 580 EX II X 3st med Pocket Wizards, softboxar & en massa annan junk. Detta räcker långt och jag kör det fortfarande ibland, men de räcker inte när jag behöver den där extra krämen, ex. vid modellplåtningar utomhus.

Bifogar en bild som jag aldrig skulle ha fixat med hotshoe-blixtar. Här är det nya Elinchrome Quadran som är använd för att plåta ett rockband. Endast en blixt använd med silverfärgat paraply från vänster.

NPA

Jo jag vet..
Dock har jag en begränsad budget, jag har inga inkomster från fotograferingen och letar inte heller aktivt efter detta.
Kort och gott en hobby.
Har redan smällt en jädrans massa pengar på detta :)

Om jag istället skulle satsa på foto i studiomiljö kommer jag över detta för drygt 10 000 kr.
Det är hälften så mycket som Quadran.

Men har inte bestämt mig än till 100%. Kanske borde köpa en trisslott först ;=)

Hur tycker du dem funkar?
Räcker 250w för ett mindre rum?
Mitt rumt är ca 4,5m*4m och ca 2,5m i höjd.

Mattias

Jag har ännu bara plåtat och lyst upp för en bakgrund på 1,5 x 2 m och då får jag runt f16 på full styrka och genom en softbox på huvudljuset. Sido/bakrgundsljuset ligger då på ca halv effekt i ett paraply

Blixtarna har fungerat perfekt så långt.Stativen är i metall och stabila men inte så lätta.

Bilagor

• studio maskerad.jpg
    studio maskerad.jpg
    31.7 KB · Visningar: 152
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar