Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixtalternativ 430 Ex/Studioblixtar

Produkter
(logga in för att koppla)
Glenn det är min tanke också. Jag ser ett par nackdelar, du har inget modelleringsljus och du måste vara fulladdad med batterier.

Jag har en 580EX och en 430EX, pga ngn lev.miss så missade de min andra 430EX. Min portabla studio kommer att bestå av:

Ljus:
Blixtar, i st 580EX + 2 st 430EX
Synkkabel mellan 580EX och kamerahus
Paraplyer, 1 större två mindre
Belysningsstativ 4 st
Reflektor

Studiobakgrund, portabel med släp
Stativ till kamera
Trådutlösare

Allt ovanstående packas ned i en väska och ryggsäck.

Studion kommer att sedan kunna slås upp var som helst.

Hälsningar

Robert
 
R.Hammar skrev:
Glenn det är min tanke också. Jag ser ett par nackdelar, du har inget modelleringsljus och du måste vara fulladdad med batterier.

Jag har en 580EX och en 430EX, pga ngn lev.miss så missade de min andra 430EX. Min portabla studio kommer att bestå av:

Ljus:
Blixtar, i st 580EX + 2 st 430EX
Synkkabel mellan 580EX och kamerahus
Paraplyer, 1 större två mindre
Belysningsstativ 4 st
Reflektor

Studiobakgrund, portabel med släp
Stativ till kamera
Trådutlösare

Allt ovanstående packas ned i en väska och ryggsäck.

Studion kommer att sedan kunna slås upp var som helst.

Hälsningar

Robert

Detta är i stil med det jag också har tänkt inskaffa !! Men vad är modelleringsljus ??
 
Med många studioblixtar har du ju ett fast sken hela tiden, en lampa som du kan rikta in din blixt med för att ställa in rätt vinkel och höjd - modelleringsljus. Istället för det så hade jag tänkt ha en ficklampa.

Robert
 
R.Hammar skrev:
Med många studioblixtar har du ju ett fast sken hela tiden, en lampa som du kan rikta in din blixt med för att ställa in rätt vinkel och höjd - modelleringsljus. Istället för det så hade jag tänkt ha en ficklampa.

Robert

Okey .. Tror jag fattar vad du menar :) Är ju inte så riktigt insatt i detta med Studioblixtar o grejjer ännu .. Men man lär ju sej :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.