Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixt till Nikon D70

Produkter
(logga in för att koppla)

Kramer

Aktiv medlem
Vilka blixtar är kompatibla? Är det någon som vet?

Är det bara dumpa blixten man haft tidigare och skaffa en ny?

Även jag har samma problem! Jag har en Sunpak B3600 till min Nikon F801. Den fungerar inte med D70 :-(

Kramer skrev:
Vilka blixtar är kompatibla? Är det någon som vet?

Fullt kompatibla med TTL är ENDAST Nikons SB-600 & 800 för tillfället. Så gamla blixtar är bara att sälja. Nått måste man offra för D70s låga pris.
Ämnet har förövrigt disskuterats friskt här på fotosidan tidigare, gör en sökning så får du alla svar.

//

Kramer skrev:
Har en Sunpack 4000 AF till min Nikon F80...har inte testat den ännu...inte vågat

Jag hade en sunpack 4000AF som jag körde med fina resultat tillsammans med min F80, så kör på, ska inte vara något problem.

mvh Anders

edit: eller du kanske menade att du inte har testat den på D70 än?

Re: Re: Blixt till Nikon D70

Megapolare skrev:
Fullt kompatibla med TTL är ENDAST Nikons SB-600 & 800 för tillfället. Så gamla blixtar är bara att sälja. Nått måste man offra för D70s låga pris.
Ämnet har förövrigt disskuterats friskt här på fotosidan tidigare, gör en sökning så får du alla svar.

//

Klart, men om man pallar med att inte köra TTL, borde de inte funka då?

mvh Anders

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar