Annons

Blixt till 10D?

Produkter
(logga in för att koppla)
INställningar för blixt

Tänkte när ni ändå diskuterar blixtar, så tänkte jag fråga om den perfekta inställningen för en SIGMA DG500 SUPER vid fotografering utav rörelse objekt!
Många inställningar finns det, verkar vara en stor jungel .
Tänkte mest på fotografering utav Motocross !

Många bilder har jag tagit på cross med blixt, men kanske det finns fler bättre inställningar !

Vad har ni för tips, eller ideér !??
 
Re: INställningar för blixt

Jag har just börjat experimentera med detta och provat med manuell inställning. Om jag sätter blixten i manuell mod och 1/4 styrka så hinner den ladda om så att jag får 5 bilder i sekunden.

Se exempel på http://jfoto.homeip.net/fastview/Blixt/5fps/index.html (det är iofs inte speciellt upphetsande bilder utan bara "provbilder" för att se om blixten orkade)

--jalle

massemus skrev:
Tänkte när ni ändå diskuterar blixtar, så tänkte jag fråga om den perfekta inställningen för en SIGMA DG500 SUPER vid fotografering utav rörelse objekt!
Många inställningar finns det, verkar vara en stor jungel .
Tänkte mest på fotografering utav Motocross !

Många bilder har jag tagit på cross med blixt, men kanske det finns fler bättre inställningar !

Vad har ni för tips, eller ideér !??
 
Henke_P skrev:
Jag som är dåligt på detta med blixt!? Vad förlorar jag på en 420 mot en 550?

Ställde lite liknande frågor i forumet för nån vecka sen. En grej som kan vara värd att hålla i minnet är att det nog inte lönar sig att köpa en 550EX nu - 580EX dyker upp när som helst, kostar bokstavligen några hundra kronor mer. Den är mindre, kraftigare etc.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.