Advertisement

Annons

Blixt på stativ

Produkter
(logga in för att koppla)

Patrick.Z

Aktiv medlem
Funderar att sätta upp min blixt på ett stativ, vad behöver jag förutom min kamera (400d) och min blixt(430ex) För att få det att fungara, jag har kollat runt lite och vad jag förstår så är det kabel eller "kabellöst" och jag tänkte börja med kabel.
//Patrick

Kabel kan du använda men den som finns att köpa är löjligt kort och väldigt snart kommer du att välta stativet med blixten och då kan det bli tråkigt.

Bättre alternativ är canons blixtsändare ST-E2 som visserligen är lite dyr men som fungerar bra. Dock dålig räckvidd utomhus.

Själv ägde jag kabeln men blev mer arg än glad över den så sålde den och köpte en ST-E2 och två 430EX blixtar. Är mycket nöje.

Det lilla jag flerblixtfotograferat (med lånad mojäng, har bara en Speedlite EX själv) tyckte jag det var bra med 580 EX II som master istället för ST-E2. ST-E2 kan ju inte fylla i med något eget ljus, men det kan en blixt som används som master göra, om man vill.

apersson850 skrev:
Det lilla jag flerblixtfotograferat (med lånad mojäng, har bara en Speedlite EX själv) tyckte jag det var bra med 580 EX II som master istället för ST-E2. ST-E2 kan ju inte fylla i med något eget ljus, men det kan en blixt som används som master göra, om man vill.

Kanske ännu hellre ett par av Sigmas 5(4)0DG Super? Har föregångarna ett par stycken och dessa ligger lågt i pris och fungerar (c)anon.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar