Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Blixt på stativ
- Trådstartare Patrick.Z
- Start datum
apersson850
Aktiv medlem
Då behöver du en - kabel.
Har du tänkt dig köra med manuell blixt eller med E-TTL?
Har du tänkt dig köra med manuell blixt eller med E-TTL?
Rempe
Aktiv medlem
Kabel kan du använda men den som finns att köpa är löjligt kort och väldigt snart kommer du att välta stativet med blixten och då kan det bli tråkigt.
Bättre alternativ är canons blixtsändare ST-E2 som visserligen är lite dyr men som fungerar bra. Dock dålig räckvidd utomhus.
Själv ägde jag kabeln men blev mer arg än glad över den så sålde den och köpte en ST-E2 och två 430EX blixtar. Är mycket nöje.
Bättre alternativ är canons blixtsändare ST-E2 som visserligen är lite dyr men som fungerar bra. Dock dålig räckvidd utomhus.
Själv ägde jag kabeln men blev mer arg än glad över den så sålde den och köpte en ST-E2 och två 430EX blixtar. Är mycket nöje.
apersson850
Aktiv medlem
Det lilla jag flerblixtfotograferat (med lånad mojäng, har bara en Speedlite EX själv) tyckte jag det var bra med 580 EX II som master istället för ST-E2. ST-E2 kan ju inte fylla i med något eget ljus, men det kan en blixt som används som master göra, om man vill.
hailstorm
Aktiv medlem
apersson850 skrev:
Det lilla jag flerblixtfotograferat (med lånad mojäng, har bara en Speedlite EX själv) tyckte jag det var bra med 580 EX II som master istället för ST-E2. ST-E2 kan ju inte fylla i med något eget ljus, men det kan en blixt som används som master göra, om man vill.
Kanske ännu hellre ett par av Sigmas 5(4)0DG Super? Har föregångarna ett par stycken och dessa ligger lågt i pris och fungerar (c)anon.
apersson850
Aktiv medlem
Vad kostar en sån?