Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixt för ca. 1500:-

Produkter
(logga in för att koppla)

Jimmie

Medlem
Hej!
Är på väg att köpa blixt till min eos 30,tänkte lägga mig runt 1500:-.
Några tips?
Tack på förhand.
 
Hallo.
Det finns ett flertal olika pirater att köpa.
Själv köpte jag en Sunpak MZ440AF för drugt 1000 SEK och den var/är helt OK. Det jag saknar på den är motorzoom på reflektorn vilket gör att jag ofta har fel brännvidd inställd på blixten. Utöver det krävs det några andra manuella inställningar som kan kännas tunga.
Expert reade ut Sigma EF-500ST för ca. 1600 SEK runt nyår och jag tror de finns för det priset på Björns foto och video fortfarande. Den blixten är betydligt bättre vad gäller inställningar och den har motorzoom av reflektorn.
Utöver det kan du kanske hitta begagnade Canon 420 EX eller 430 EZ.

Kolla lite på recensionerna här på fotosidan så kan du kanske få lite mer tips.

Benny
 
Japp! Expert säljer ovan nämnda Sigma EF-500ST för 1.695.- vilket får ses som ett bra pris med tanke på ledtal 50. Jag köpte själv en i fredags.

VH
 
Såg just att det är någon här på Fotosidan som säljer en beg. 540 EZ för 2000 kr. Kolla i radannonserna. Kanske lite i överkant prismässigt, men en bra original blixt är det i alla fall.
 
Blixt till Nikon??

Tänkte bara sticka in med en liten fråga. Jag har tänkt mig en blixt till min Nikon f65, och har också tänkt mig ett pris mellan 1500 och 2000. Någon som har något förslag på bra blixtar? Det behöver inte vara original, men hyfsat bra kvalitet och lite olika möjligheter.
 
DEt sannolika är samma som för Canon mao Sunpak och Sigma eftersom de finns till båda märkena.

Benny
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.