Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blivit av med CDn med drivrutiner till min 350D

Produkter
(logga in för att koppla)

C-Magnus

Ny medlem
Hej!

Upptäckte nyss att jag inte kan hitta min drivisCD till min 350D (EOS Solution disk eller liknande). Håller på att installera en laptop och har lite panik. Från Canons hemsida hittar jag bara uppgraderingar på befintliga drivrutiner och program så jag behöver nog en helt ny skiva. Har testat 3e parts program typ Downloader Pro, men vill ändå dra in Canons mjukvaror från början.

Finns det något sätt att få tag på en ny?

//

Magnus
 
Jag har den

men jag ar i Vietnam och vet inte hur jag skall transa filerna pa skivan/orna till dig bara.
 
Jag hade samma problem tidigare och fick följande tips härifrån (kommer inte ihåg från vem...)
Ladda ner uppgraderingarna från Canon, högerklicka sedan på filen och välj "packa upp till...". Kör sedan setup.exe som finns i någon av underkatalogerna i det du nyss packade upp, Common, om jag kommer ihåg rätt, och nu startas hela installationen, inte bara upgraderingen.
 
Bara en fråga:
Förutsatt att du använder Win XP, varför behövs drivrutinerna, är det nån canonspecial?
 
annars ber du någon här göra en iso-fil av sin cd-skiva, och skicka över den till dig så får du en exakt kopia som du kan använda

själv har jag tyvärr bara en eos 20D och inte en 350
 
Tack för svaren!

Jag använder windows 2000. Problemet (som även finns i XP) är att med WIA-drivisarna får jag inte över mina rawfiler och eftersom jag fotar uteslutande i raw är det en nackdel.

Naturligtvis vore det mycket uppskattat om någon kan skicka en iso på skivan, vet inte hur stor den blir dock.
 
Detta om något borde få dig att köpa en kortläsare för 150:- du slipper problem med drivisar och allt möjligt jox.. mina drivisar till 350D packade jag aldrig upp.. ligger slängda i en kartong någonstans oc hsamma med drivisarna till min 20D... tycker bara det är en massa jox dom vill man ska trycka in i sin redan nerlusade dator...

Näe.. bästa tipset är att köpa en kortläsare!

Men föratt svara lite på frågan, har jag fel om jag säger att ALLA drivisar går att gratis tanka ner från canons site??
 
Kalle_B skrev:
Detta om något borde få dig att köpa en kortläsare för 150:- du slipper problem med drivisar och allt möjligt jox.. mina drivisar till 350D packade jag aldrig upp.. ligger slängda i en kartong någonstans oc hsamma med drivisarna till min 20D... tycker bara det är en massa jox dom vill man ska trycka in i sin redan nerlusade dator...

Näe.. bästa tipset är att köpa en kortläsare!

Men föratt svara lite på frågan, har jag fel om jag säger att ALLA drivisar går att gratis tanka ner från canons site??

Jora alla drivrutter gar att ladda ned, men inte applikationerna, jag tror det var de som ha ville at. Alla de dar skivorna med program och jox jag aldrig sjalv anvander. Herregud, karln skulle kunna fa mina original tom. Jag har ju kortlasare, men ar hemma i sverige forst till jul.
 
AAAHHH Nu kom jag pa

Du vill ha canons RAW programvara. En kortlasare hjalper inte mycket om du vill kunna editera RAW. Jag k a n ju tipsa om att ladda ned Photoshop fran kjell kriminell, men det struntar jag i :)


Var skall jag skicka krafset (obs det ar pa engelska alltsamman)


Tim

maila sa loser vi det, under forutsattning du har bredband.
 
Senast ändrad:
Nej alltså, programvaran för rawbehandling är jag inte så intresserad av, kör Adobe Camera Raw ändå. Men får inte över bilderna från kameran utan att köra tex downloader pro. Kort sagt, om det finns något annat sätt att skjutsa över CR2-filerna så är jag intresserad av att veta det. Photoshop vill bara importera jpg och det vill windows också.

Kortläsare kommer dock att inköpas snart...
 
C-Magnus skrev:
Nej alltså, programvaran för rawbehandling är jag inte så intresserad av, kör Adobe Camera Raw ändå. Men får inte över bilderna från kameran utan att köra tex downloader pro. Kort sagt, om det finns något annat sätt att skjutsa över CR2-filerna så är jag intresserad av att veta det. Photoshop vill bara importera jpg och det vill windows också.

Kortläsare kommer dock att inköpas snart...

Nu har jag rarat 15 st 10 MB filer som innehåller cdskivan Canon DIGITAL EOS Solution Disk v11.1
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.