Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blir jag lycklig eller olycklig? ;)

Produkter
(logga in för att koppla)

josephinew

Ny medlem
Har äntligen beställt min första digitala systemkamera och efter LÅÅÅÅNG betänketid där jag valde mellan en Canon EOS 400D eller en Olympus E-410 så blev det en...

Olympus E-510... *ler*

Köpte paketet med två kitobjektiv, och jag hoppas verkligen att det känns lika rätt när jag väl får kameran.

Nu till min undran:
Varför jag tvekade inför Olympusen är att jag liksom får känslan av att det är betydligt svårare att få tag i tillbehör som t.ex. objektiv, e.t.c. Inbillar jag mig?

Grattis! Jag köpte min E-510 för två veckor sedan. Jag vet att du kommer bli nöjd! Svårt få tag på tillbehör? Tror jag inte, gå in till vilken Olympussäljare som helts och de visar dej en uppsjö finna tillbehör.

Jens

Nja Olympus har ett okej utbud av objektiv du kommer nog inte sakna ngt. Dock så har dom en mindre sensor som skapar mer brus. Och sen tycker jag personligen inte att 4/3 formatet är särskilt vackert. Men sen om du vill ha mkt vidvinkel då blir det tyvärr rätt dyrt.

Grattis! Har inte E-510 själv, men kan tänka att köpa en i framtiden. Ang. brusproblem, så har det blivit såpass mkt bättre att det inte är ngt större problem. Obj, som är bra (förutom oly´s egna) -finns från sigma, och förhoppningsvis även ett par från Leica inom en snar framtid. Sensor storleken kommer nog alltid diskuteras och främst av dem som inte har 4:3, så det får man nog stå ut med!;)

Jag har haft min E-510 i ett par månader nu och är mycket nöjd med den. Det tror jag att du också kommer att bli.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar