Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bli först att kommentera

Produkter
(logga in för att koppla)
En god anledning att bara lägga upp bilder man är riktigt nöjd med så att bilderna man lägger upp inte förblir okommenterade ;-).
 
Galaxens President skrev:
En god anledning att bara lägga upp bilder man är riktigt nöjd med så att bilderna man lägger upp inte förblir okommenterade ;-).

De trodde jag var en självklarhet,
varför lägga upp bilder man inte är nöjd med?
 
Jo men om man själv inte är nöjd,
så finns de ju redan saker som man själv sett menar jag.
Aja vi gör väl olika, jag själv lägger bara dom jag är nöjd med.
 
ja, men det är inte alltid så lätt att se vad som är fel. Ibland känner jag min bild inte är riktigt bra men vet inte varför. Då är det bra att lägga upp den här för att höra hur den kan bli bättre
 
WFS) (j.asplund skrev:
ja, men det är inte alltid så lätt att se vad som är fel. Ibland känner jag min bild inte är riktigt bra men vet inte varför. Då är det bra att lägga upp den här för att höra hur den kan bli bättre

Jo de är klart man kan göra de.

Men jag gör de inte.
Dom som inte känns bra åker oftast i papperskorgen hos mej. ;o)
 
Galaxens President skrev:
En god anledning att bara lägga upp bilder man är riktigt nöjd med så att bilderna man lägger upp inte förblir okommenterade ;-).
Tillåt mig omformulera mig då det alltid finns folk som läser inlägg som en hetlevrad herre läser en västdominerad religions viktigaste referensbok, trots gubbar som blinkar med ena ögat:

En god anledning att bara lägga upp bilder man är nöjd med men ändå är angelägen om att få råd om hur man gör dem bättre, ty något som man inte kan sätta fingret på ger en navelklåda mot vilken kortisonbaserad salva inte verkar hjälpa; eljset uppbär bilderna en icke nollskiljd sannolikhet att förbli okommenterade och förevigt märkas med en en skyld med en för ögat synnerligen oatraktiv grönnyans. (edit: if thine right eye offendeth thee thou shalt pluck it out)

So long nu tar jag bort min bevakning så får ni leka själva här.
 
Senast ändrad:
Tillbaka till ämnet!

Att visa vilka bilder som är okommenterade är en bra idé, men i nuvarande variant tar de bort "fokus" från miniatyrerna och allt blir bara gröna knappar.

/Jocke
 
Jag skulle inte lägga upp en bild jag är nöjd med till kritikbilderna. Lägger enkomt upp bilder när jag vill veta något. Något kan vara specifik fråga eller bara vad andra tänker/tycker i vissa fall. Är jag helnöjd känns inte feedback härifrån viktigt.

(Osså har jag inga bilder uppe på fotosidan nu, men det händer ibland..)

Att skylta kanske är värt ett försök, men jag gillar inte heller "skylten" blicken dras till som den är utformad utan tycker den stör bilderna för mycket.
 
Andra behöver ju inte tycka samma som jag, för att jag är nöjd med en bild menar jag. ;o)

Visst är knappen illgrön, och jag hade valt en annan färg. Men stör den verkligen så mycke?
Är de inte bara nu i början?
Tror att man kan vänja sej vid den dära fula gröna knappen, den har ju en funktion, eller?
Är nog bäst att vänta lite och se resultat.
 
evalisen skrev:
Andra behöver ju inte tycka samma som jag, för att jag är nöjd med en bild menar jag. ;o)

Håller med. Påfallande ofta är det bilderna jag tvivlar på som får kommentarer, och de jag är mest nöjd med tittar folk inte ens på.
 
millimeter skrev:
Håller med. Påfallande ofta är det bilderna jag tvivlar på som får kommentarer, och de jag är mest nöjd med tittar folk inte ens på.

Hmmm.... varför är de så?
Knepigt.
Du får alltså inte lika många tittar ens?
De är ju isåfall konstigt.
 
Nä men gu va fult!!!

Larsa, lätt chokerad över att han hade så mycket okommenterat:)
 
Jag instämmer i kritiken. Idéen är bra men knapparna drar ju till sig på tok för mycket uppmärksamhet. Jag tror att om de görs mindre och i en mer neutral färg (förslagsvis grå) så löses problemet.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.