Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blanda batterier med olika prestanda i en 10D

Produkter
(logga in för att koppla)

oee

Aktiv medlem
Hej.

Fick idag hem ett litet paket från Technikdirekt (28-135 + 420ex + bg-ed3, pris 8500:-, leveranstid precis 2 veckor. Helt enkelt oerhört bra, där kommer jag handla igen. Nu har vi fått det sagt=)).

Jag har i dagsläget bara mitt orginalbatteri till min 10D så givetvis ska jag nu köpa minst ett batteri till. Ditigalnytt.com har aldirg gjort mig besviken förut så jag tänkte köpa batterier därifrån. Min fråga blir således kan det finns några som helsta problem med att ha två batterier med olika kapacitet i batterigreppet?
Det är ju inga jättesummor vi pratar om, närmare bestämt 39 kr, men vinner man något på att köpa det batteriet som enligt specifikationen har högre kapacitet?

//Ola.

Ska knappast vara några problem. Jag har förutom originalbatteriet även ett Uniross-batteri på lite mer kapacitet och det går utmärkt.

Jag använder alltså båda på samma gång i batterigreppet, så det är svårt att säga om jag verkligen får ut fler bilder på Unirossbatteriet.

Det bör inte bli någon skillnad... Det enda batteripacket gör är att parallellkoppla batterierna. Precis samma som om du parallellkopplar 2 bilbatterier där det ena är på 50 och det andra på 75Ah. Resultatet är ett batteri på 125Ah...

//Peter

Ett irrelevant inlägg kanske, men OJ(!) vilken prisskillnad mot att handla batteripacket i Sverige.
Ska beställa ett genast!
Tack för den!
:))

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar