Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blåst.

Produkter
(logga in för att koppla)
Med 10 olika domare under ett år (och när man ser vilken variation på tycke och smak olika domare har) så tycker jag det är mycket starkt att placera sig typ "top ten" under ett flertal år.

Thomas * som placerade sig på hedersplats, 7, 5, 3 och 1 under 1992....men sämre under 1993...*

HDFS) (KGS skrev:
Inte förrän domaren har valt vinnare borde eventuella bidrag uteslutas (dvs bara det högst placerade belönas) annars är väl risken uppenbar att ett tungt namn kan spela in i bedömningen...

Varför inte ge varje fotograf ett unikt nummer, nytt för varje omgång? Det skulle göra det möjligt att gallra bort bilder om det är för många från samma fotograf, utan att avslöja vem som tagit bilderna.

Men så vet jag inte mycket mer än vad som sagts i den här tråden om hur det hela fungerar, så...

I dag när jag kom hem låg ett paket från Digitalfoto för alla på golvet.

Jag fick mitt minneskort på 128 Mb som utlovat.

Tänkte det kunde vara på sin plats att avsluta tråden på detta sätt.

HDFS) (KGS skrev:
Slutet gott, allting gott!

Jag undrar vem som tjänade mest på att min bild publicerades.

Dfa lär inte betala mycket för ett 128Mb Sd-kort då dom säkert köper in stora kvantiteter.

Och själv kände jag mig tvungen att köpa tidningen för 59.50 för att se min bild i tryck.

Lite besviken blev jag också över den pyttelilla bilden i tidningen.

Och jag har ju inte ens öppnat förpackningen till det förra kortet jag vann för över ett år sedan.

Bara att lägga detta också i högen.

mvh

Tja, de tjänar väl inte så mycket på det förutom det lösnummer som du köpte som du kanske inte skulle köpt annars... o så alla dina fans på fotosidan förstås som köpt tidningen enkom för att se din bild ;-)

Däremot är jag övertygad om att "läsarnas bilder" lockar många att både skicka in o köpa tidningen för att se om de kommit med, så idén är nog helt rätt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar