ANNONS
Annons

blåsning på blocket

Produkter
(logga in för att koppla)

riddler

Aktiv medlem
Ville bara tipsa er som köper kameror och objektiv på blocket!

De erbjuder frakt på blocket, så när du klickar på det så frågar bedragaren om ditt telefonnr för avisering.....sen skickar de sms som blocket, och det står blocket, sidan du klickar till står blocket...

MEN...betalningen är inte av rocker, och blockets köp ska dyka upp i meddelanden på blockets sida.

Va väldigt nära att jag gick på det.

Ja, men därför kan det vara lite lurigt när någon frågar om telefonnr liksom. De skrev, klicka på erbjud frakt, så klickade jag, och så fick jag sms avisering från blocket att betala, och följa länk. Så väldigt proffsigt, jag har aldrig blivit blåst men detta va nära

Vitsen med Blocketpaketet är att man ALDRIG uppger någon information till säljaren, utan betalar till Rocker.

Ja, men därför kan det vara lite lurigt när någon frågar om telefonnr liksom. De skrev, klicka på erbjud frakt, så klickade jag, och så fick jag sms avisering från blocket att betala, och följa länk. Så väldigt proffsigt, jag har aldrig blivit blåst men detta va nära

Tråkigt. Antar att det är därför blocket gjort om sin tjänst senaste året så att allt som har med frakt att göra innebär att man inte anger någon epostadress eller tel nr då man väl är inne. För det möjliggör någon att gå runt systemet. Bedragarna blir allt mer sofistikerade. Detta var nog det mest sofistikerade hitintills. Det finns en tråd "bedragare på blocket..." Där vi samlat allt detta genom åren.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar