Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blå timme o kväll i Gamla stan/Stockholm torsd. 12/10

Produkter
(logga in för att koppla)

POG

Aktiv medlem
Tanken är att fånga lite blått ljus och därefter kvällsljuset i Gamla stan och broarna runt om.

Vi möts vid "spottkoppen" på Centralen kl 16.30 (solen går ner 17.51) och går ner mot Norrbro. Kanske dyker vi in på Galleri Lilla G, och Janne A's utställning när vi passerar.

Vädret på torsdag blir naturligvis avgörande för om vandringen blir av eller inte. Slutligt besked under torsdagen.

Vilka hänger med?

/P-O

Håller på att kolla hur veckan ser ut för övrigt, men jag vill i alla fall anmäla intresse. Broar och kvällsljus brukar vara fint.

Jag är också intresserad av att följa med på torsdag, håller tummarna att det blir bra väder. Jag håller koll på tråden och lämnar ordentligt besked längre fram i veckan.

Ett par nya namn...kul. Välkomna.
Väderprognosen ser ju lovande ut, men det blir nog "svalt". Tröja och vantar får nog åka med i säcken.

Bilagor

• _dsc1795-sthlm-centralstati.jpg
    _dsc1795-sthlm-centralstati.jpg
    85.9 KB · Visningar: 918
Tack! Jag kommer också, köpte film igår. Skall försöka smita tidigare från jobbet bara, får hitta på en bra skenmanöver bara :)

Hehe, då kan det bli abstrakt kreativt foto efteråt ;)

/P-O, som tar bussen/t-banan in till stan.

Min almanacka sa att jag var uppbokad på annat, Min dotters fördelsedag......Så jag får passa denna gång och hänga på nästa gång. Kul initiativ annars...

Mankan

POG skrev:
"om jag kan få tag på min kamera" - Har den smitit iväg utan dig? Hur har du dresserat den egentligen ;-)

/P-O

Inte så bra förstår jag. Men jag har lyckats att få tag på kameran så jag är på imorgon om vädret bir bra.

Ikväll är det dags. Väderspåmännen säger mulet, men inget regn.

Vi träffas på centralen, vid "spottkoppen" i stora hallen 16:30.

Följande har anmält sig:
P-O Gråd
Anna Frimodig
Bodil Nielsen
Erik Larsson
Anna Sandin

Om fler vill hänga på, så kopiera in namnet i listan.

Lämnar datorn vid 15:30 för att komma till T-centralen 16:21.

Det går att nå mig på mobilen 070-7839095.

Väl mött, med laddade batterier.
/P-O

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar