Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Bländarens storlek synlig på display
- Trådstartare JennyLii
- Start datum
iSolen.se
Guest
Hej alla kunnande!
Jag önskar få fram bländarens storlek så den är synlig på displayen för att lättare kunna lära mig hur den regleras beroende på mina val.
Tacksam om någon kan hjälpa mig hur jag får fram den på min kamera.
Jag anävnder en Nikon D5100.
Mvh/Jenny-Lii
Den ska synas både i sökaren och på den lilla displayen ovanpå, gör den inte det? På mina kameror så syns den dessutom på skärmen om man trycker på "i" men där tittar i alla fall inte jag när jag fotar.
JennyLii
Medlem
Den ska synas både i sökaren och på den lilla displayen ovanpå, gör den inte det? På mina kameror så syns den dessutom på skärmen om man trycker på "i" men där tittar i alla fall inte jag när jag fotar.
Hej.
Tack för att du svarade.
Nej tyvärr så syns den inte synlig på min disply men jag vet att den har varit det tidigare.
Och nu får jag inte tillbaka den igen eftersom jag inte vet hur jag fick dit den eller tog bort den.
iSolen.se
Guest
Hej.
Tack för att du svarade.
Nej tyvärr så syns den inte synlig på min disply men jag vet att den har varit det tidigare.
Och nu får jag inte tillbaka den igen eftersom jag inte vet hur jag fick dit den eller tog bort den.
Tryck på "i".
JennyLii
Medlem
Tryck på "i".
Syns iallafall inte även om jag trycker på i.
det är dit jag vill att den ska synas, men hur?
sumpan
Aktiv medlem
Jag tror att du fortfarande ser bländar-talet på display:en?
Det finns en inställning på Nikons billigare kamera att visa en annan typ av menu, där bländaren visas som en cirkel, liknande:
https://goo.gl/images/F7a3Ex
Är det vad du menar? Finns någon inställning för att byta mellan två olika sätt att visa i display:en men kommer inte ihåg vart man hittar den. Förmodligen under inställningar för fotografering.
Det finns en inställning på Nikons billigare kamera att visa en annan typ av menu, där bländaren visas som en cirkel, liknande:
Är det vad du menar? Finns någon inställning för att byta mellan två olika sätt att visa i display:en men kommer inte ihåg vart man hittar den. Förmodligen under inställningar för fotografering.
JennyLii
Medlem
Jag tror att du fortfarande ser bländar-talet på display:en?
Ja precis det är den displayen jag önskar få fram så att man ser bländaren som en cirkel.
Bländartalen syns naturligtvis, men som sagt det är displayen med cirkeln jag är ute efter.
JennyLii
Medlem
Kolla i menyn-inställningar-info display format.
Där kan du välja klassisk eller grafisk-välj grafisk.
Tack tack tack!!! Precis det här jag sökte!
Johnny.H.
Aktiv medlem
Tack tack tack!!! Precis det här jag sökte!
Ingen orsak, kul att det löste sig