BlueJackme
Medlem
Hejsan måste säga att idag har jag bytt upp mig från Canons 400d kit objektiv till Canons EF 50/1.8 II objektiv + UV filter, VILKEN otrolig skillnad i bildkvalite måste jag säga är super nöjd. fast jag tycker den har lite svårt att hitta fokus samt att den låter endel, men det över väger tungt med bildkvaliten.
ialla fall back to topic:
om jag t ex ska fota något uppträdande dans/sång mässigt och kanske står ca 5-10 meters avstånd, och det lär ju inte vara det mest generösa med ljus förutom på scenen, kan man då köra med bländare f1.8 utan att hela bilden oskarp, vill ha så snabb slutartid som möjligt och så lågt iso som det går. eller vad rekomenderas att man kör för bländare på sådant avstånd?
Mvh: Andreas
ialla fall back to topic:
om jag t ex ska fota något uppträdande dans/sång mässigt och kanske står ca 5-10 meters avstånd, och det lär ju inte vara det mest generösa med ljus förutom på scenen, kan man då köra med bländare f1.8 utan att hela bilden oskarp, vill ha så snabb slutartid som möjligt och så lågt iso som det går. eller vad rekomenderas att man kör för bländare på sådant avstånd?
Mvh: Andreas