Annons

Bläddring i t ex pooler

Produkter
(logga in för att koppla)

Joker

Aktiv medlem
När man öppnar första bilden i t ex http://www.fotosidan.se/pools/view/42.htm och sedan väljer att bläddra vidare till näste bild havererar det rätt snart, vilket knappast är meningen. Gissar att ni måste se över indexet, eller något ....

PS Vad är poängen med länkarna under "Senast betittade bilder:" som leder till denna sida? Vilket bilder som är med i tävlingar gör. DS

Jag tycker det vore bra om man kunde bläddra i folks utställningsalbum också. (Tror jag sagt det tidigare). Apropå bläddring alltså.

... men nu när ni är klara med plakattextandet och kinapuffarna kan ni kanske bemöda er med ett svar.

När man öppnar första bilden i t ex http://www.fotosidan.se/pools/view/42.htm och sedan väljer att bläddra vidare till näste bild havererar det rätt snart, vilket knappast är meningen. Gissar att ni måste se över indexet, eller något ....

PS Vad är poängen med länkarna under "Senast betittade bilder:" som leder till denna sida? Vilket bilder som är med i tävlingar gör. DS

Jag vet om bläddringsproblemet, fick göra en "blixtinsats" då sökningarna som triggades av det gamla sättet att göra första/nästa hotade knäcka databasen. Det är ingen trivial fix, men det skall fixas förståss.

Bilder som är större än en viss storlek visas som max 640x640 pixlar. Klickar man på denna så förstoras den i ett eget fönster. I fönstret kan man välja bakgrundsfärg. Så lång så bra. Det är snyggt att kunna visa bilderna mot en ren bakgrund.

Inget krafs
Nästa steg vore att man kunde klicka på alla bilder, oavsett storlek, för att kunna se dem mot en ren bakgrund. Det vore optimalt om fönstret maximerades på skärmen. Helst med så lite krafs runtomkring.

Bläddra ostört
För att göra det ännu bättre vore det fint om man kunde bläddra vidare till nästa bild i albumet, poolen eller sökningen man kom ifrån.

Vad kan vara viktigare?
Vad kan vara viktigare än att kunna titta på bilder? Presentationen av bilderna här på fotosidan borde vara prioritet ett av alla funktioner.

Lite trasig

Jag påpekade i ett mail till fotosidan för cirka ett år sedan att bläddringen inte fungerar. Månaderna går men inget verkar hända. Det står fortfarande att bläddringsfunktionen är "lite trasig".

Nu tycker jag att det måste åtgärdas å det snaraste. Jag tycker mycket av vitsen med fotosidan försvinner om man inte kan bläddra mellan bilder.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto