Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Bläckstråleskrivare
- Trådstartare Torna
- Start datum
Gowiz10
Aktiv medlem
Epson ..
Tjena
Epson har mycket bra utskrifter men tyvärr använder dom 2-patronsa system. Jag rekommenderar Canons skrivare I950 där du får 6 separata bläckpatroner och därmed kan styra dina utskriftskostnader bättre. Utskriftskvalit'en är naturligtvis superb. Använder själv Canon S9000 för att kunna köra upptill A3+.
Tjena
Epson har mycket bra utskrifter men tyvärr använder dom 2-patronsa system. Jag rekommenderar Canons skrivare I950 där du får 6 separata bläckpatroner och därmed kan styra dina utskriftskostnader bättre. Utskriftskvalit'en är naturligtvis superb. Använder själv Canon S9000 för att kunna köra upptill A3+.
Lotus
Aktiv medlem
Blir ingen större skillnad i total utskriftskostnad mellan Canon och Epson...
Epson har separata patroner i sina dyrare skrivare, exempelvis Epson 950 och Epson 2100.
Av 830 och 890 skulle jag nog välja 890, då den kan skriva ut på rullpapper, vilket är ekonomiskt. En mycket bra skrivare. Utskriftskvaliteten är i stort sett samma på 830 och 890.
/Dan
Epson har separata patroner i sina dyrare skrivare, exempelvis Epson 950 och Epson 2100.
Av 830 och 890 skulle jag nog välja 890, då den kan skriva ut på rullpapper, vilket är ekonomiskt. En mycket bra skrivare. Utskriftskvaliteten är i stort sett samma på 830 och 890.
/Dan
Gowiz10
Aktiv medlem
Epson vs Canon
Som jag sa så är både mycket kompetenta skrivare
Men förutsatt att du använder alla färger lika mycket så behäver du ju aldrig "kasta" tex cyan när det är slut gul eller magenta. Detta slipper du i Canon's skrivare. Epson har bara? två patroner. Alla 6 patronerna ingår från början och kostar sedan ca 100 Kr st.
Kolla in senaste Mikrodatorn ang. utskriftskostnader. Lexmark missade med 284% eller nått liknande.
Lycka till med ditt val.
//Robban
Som jag sa så är både mycket kompetenta skrivare
Men förutsatt att du använder alla färger lika mycket så behäver du ju aldrig "kasta" tex cyan när det är slut gul eller magenta. Detta slipper du i Canon's skrivare. Epson har bara? två patroner. Alla 6 patronerna ingår från början och kostar sedan ca 100 Kr st.
Kolla in senaste Mikrodatorn ang. utskriftskostnader. Lexmark missade med 284% eller nått liknande.
Lycka till med ditt val.
//Robban
Bobbo V
Aktiv medlem
890 är bäst.
Det där med separata bläckpatroner är rätt löjligt. Om man nu inte alltid skriver ut bilder på t ex sin gräsmatta så brukar faktiskt färgerna ta slut nästan samtidigt.
Dessutom kostar Canons patroner mer än Epsons.
Det finns heller ingen Canonskrivare som är lika bra som Epson för det priset man får ge för en 830.
At Lexmarks patroner e dyra har väl inget med Epson att göra.
Det där med separata bläckpatroner är rätt löjligt. Om man nu inte alltid skriver ut bilder på t ex sin gräsmatta så brukar faktiskt färgerna ta slut nästan samtidigt.
Dessutom kostar Canons patroner mer än Epsons.
Det finns heller ingen Canonskrivare som är lika bra som Epson för det priset man får ge för en 830.
At Lexmarks patroner e dyra har väl inget med Epson att göra.
Gowiz10
Aktiv medlem
Separata patroner ingen betydelse?
Har ingen som helst förståelse för dina påståenden. Jag har sålt bläckstråleskrivare i snart 10 år och Epson har nog bara Lexmark framför sig i bläckpris. Dessutom används oftast "glada" färger det vill säga gult och rött i olika nyanser och blandningar. Detta gör att man oftast får kasta sin blåa gräsmatta.
//Robban
Har ingen som helst förståelse för dina påståenden. Jag har sålt bläckstråleskrivare i snart 10 år och Epson har nog bara Lexmark framför sig i bläckpris. Dessutom används oftast "glada" färger det vill säga gult och rött i olika nyanser och blandningar. Detta gör att man oftast får kasta sin blåa gräsmatta.
//Robban
Kramer
Aktiv medlem
Att färgerna tar slut samtifigt är ren skitsnack!
När man köper skrivare idag, så bör man köpa en med separata färgpatroner. Du få bättre prestanda. Dessutom börjar det komma ut allt fler skrivare med CMYK patroner. DVS mycket bättre utskrift.
Köp separata patroner, du sparar pengar i längden.
När man köper skrivare idag, så bör man köpa en med separata färgpatroner. Du få bättre prestanda. Dessutom börjar det komma ut allt fler skrivare med CMYK patroner. DVS mycket bättre utskrift.
Köp separata patroner, du sparar pengar i längden.
Ett argument för Epson är att de skriver väldans bra. Har själv en 1290.
Ett argument mot är katastrofdålig support. Mailade Epson UK ett flertal gånger om en annan skrivare. De behagade aldrig svara.
Det kanske är bättre nu, har inte behövt supporten på ett par år, vilket i sig är ett gott betyg.
Ett argument mot är katastrofdålig support. Mailade Epson UK ett flertal gånger om en annan skrivare. De behagade aldrig svara.
Det kanske är bättre nu, har inte behövt supporten på ett par år, vilket i sig är ett gott betyg.
ThomasM
Aktiv medlem
Hur är det med Epson, förut åtminstone så satt inte munstyckena i patronerna vilket resulterade i att om skrivaren inte användes på att tag satte munstycket igen sig och det är inte det lättaste att lösa. HP däremot har munstycket i bläckpatronen vilket gör att om munstycket sätter igen sig är det ganska enkelt att fixa problemet. HP har ju även ganska duktiga skrivare. Liten tanke bara.
Angående bläckpatroner brukar incclub ha bra priser.
Angående bläckpatroner brukar incclub ha bra priser.
ThomasM
Aktiv medlem
Cj^ skrev:
min 890 kladdade ihop så mycket att den åkte i sopkorgen. verkar vara ett vanligt problem, men ingen verkar veta hur man löser det. (när det väl hänt)
Samma här, har också en Epson som kladdat ihop. Duger väl som blomlåda eller liknande nu.
Epson är iofs duktiga på utskrifter.
Bengt-Arne
Aktiv medlem
Jag har en Hpdeskjet 5550. Gav 1480 spänn, går att få ännu billigare nu. Fördel med denna skrivare, vid patronbyte (två stycken) har man nya skrivarhuvud. Jag har ingen jämförelse med en Epson.....Tycker själv HP-n skriver ut bilder bra.