Annons

Bläckstrålepapper med fiberyta ?

Produkter
(logga in för att koppla)

bengtjakobsson

Aktiv medlem
Hej, brukar när jag framkallar traditionellt använda blankt fiberpapper och sedan "lufttorka" alltså inte lägga i högglanspressen. Nån som vet om det finns nåt bläckstråle papper med fiberkänsla som ger motsvarande yta, jag hittar blanka, pearl, matta och typ Sommerset Velvet, men ingen med motsvarande känsla och yta.

Bengt
 
bengtjakobsson skrev:
Hej, brukar när jag framkallar traditionellt använda blankt fiberpapper och sedan "lufttorka" alltså inte lägga i högglanspressen. Nån som vet om det finns nåt bläckstråle papper med fiberkänsla.
Bengt

Riktigt detsamma är det inte, men jag har provat ett nytt papper från Hahnemühle som heter PhotoRag Satin. Det är en lite blankare variant av deras PhotoRag papper. Tror många som vill ha lite mer lyster i sina bilder, men ändå inte vill ha ett RC-papper, kommer att gilla detta papper.

MVH/Stefan
 
Fullmarks Glossy paper. Väldigt likt luftorkat fiberpapper. Tjockleken är som tunt fiberpapper.

Jan
 
Epson Photo Papper är väldigt likt lufttorkat blankt fiberpapper i ytan, om än något lite blankare. Men det är ingen stor skillnad.
 
Hej o tack för svaren. Hahnmuhle verkar intressant, men vem säljer det pappret, jag letade runt lite på nätet men hittade det inte, Stefan vill du tipsa mig om vart jag hitta det?
MVH
Bengt
 
bengtjakobsson skrev:
Hej o tack för svaren. Hahnmuhle verkar intressant, men vem säljer det pappret, jag letade runt lite på nätet men hittade det inte, Stefan vill du tipsa mig om vart jag hitta det?
MVH
Bengt

www.phototrade.se är svensk distributör, och på deras hemsida finns det en förteckning av alla återförsäljare.

MVH/Stefan
 
Utan att själv ha nån erfarenhet av detta men läste en kommentar på annat håll där det påstods att resultatet var mycket nära det lufttorkade fiberpapprets. Däremot vet jag inte vilken skrivare, vilket bläck eller vilken driver/RIP personen använde sig av.

Pictorico: Premium Photo Glossy Paper
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.