Annons

Bläck kvalité

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har detta till min HP-skrivare. Jag tycker det funkar utmärkt. Har printat en del foto och ser ingen skillnad jmf m originalbläcket. Har kört det i nån månad och har inte haft några problem (vilket jag egentligen hade räknat med då det är lite av en speciallösning).

/Olof
 
Hej !

Nej, men har beställt sånt här

http://cityinkexpress.co.uk/Lyson_D78-Lyson_bulk_ink_refill_4_Epson_D78.html

Lyson Fotonic



och tänkte ha en sån här till D88 (epson 601 patron)
http://www.cartridge-webshop.com/index.php?item=ciss-epson&action=page&group_id=9&lang=EN
-------
Jag har letat runt lite för att hitta någon vettig kombination, och vad jag förstått:

-- "Vanligt" Dye ink från cityinkexpress.co.uk påstår de att håller några år utan att blekna , innomhus ej i sol, förmodligen är det någorlunda lika för alla sorter där man inte kan spåra tillverkaren.

-- Lyson påstår att deras bläck på deras papper håller ca 30 år, det
påstår de om alla de bästa kombinationer, de har på något sätt också hänsyn till vad som händer med pappret
http://www.lyson.com/info/lyson_longevity.asp?section=Photo

Samtidigt är det väl så att ingen säger att dessa är bättre i detta avseendet än orginalbläck på orginalpapper.

-----------

jag tyckte hårdvaran hos
www.cartridge-webshop.com
verkar bättre, se även dessa:
http://www.cartridge-webshop.com/in...-system-epson&action=page&group_id=17&lang=EN

Jag lade en order men ångrade den pga att transporten blev egendomligt dyr, väntar på svar ang detta.

//MW
 
Hej !

Nej, men har beställt sånt här

http://cityinkexpress.co.uk/Lyson_D78-Lyson_bulk_ink_refill_4_Epson_D78.html

Lyson Fotonic



och tänkte ha en sån här till D88 (epson 601 patron)
http://www.cartridge-webshop.com/index.php?item=ciss-epson&action=page&group_id=9&lang=EN
-------
Jag har letat runt lite för att hitta någon vettig kombination, och vad jag förstått:

-- "Vanligt" Dye ink från cityinkexpress.co.uk påstår de att håller några år utan att blekna , innomhus ej i sol, förmodligen är det någorlunda lika för alla sorter där man inte kan spåra tillverkaren.

-- Lyson påstår att deras bläck på deras papper håller ca 30 år, det
påstår de om alla de bästa kombinationer, de har på något sätt också hänsyn till vad som händer med pappret
http://www.lyson.com/info/lyson_longevity.asp?section=Photo

Samtidigt är det väl så att ingen säger att dessa är bättre i detta avseendet än orginalbläck på orginalpapper.

-----------

jag tyckte hårdvaran hos
www.cartridge-webshop.com
verkar bättre, se även dessa:
http://www.cartridge-webshop.com/in...-system-epson&action=page&group_id=17&lang=EN

Jag lade en order men ångrade den pga att transporten blev egendomligt dyr, väntar på svar ang detta.

//MW

Hej!
Dye bläcket vi tillhandahåller är av mycket god kvalitet.

Dock så vet jag inte om jag kan hålla med om att hårdvaran på "cartridge webbshops" bläcksystem är bättre,
Vi har inte haft en enda reklamation hitils.

Angående Lyson, så för vi intensiva diskussioner med dom nu, förhoppningsvis har vi Lyson i vårat sortiment i början av Januari.

Vi kan även frånochmed idag erbjuda våra kunder att Betala per faktura.

Med vänliga hälsningar
Daniel på inksystems
 
Hej !

Jag kanske syftade dåligt, när det gällde hårdvaran så menade jag
Cityinks, inte för att jag tror den på något sätt skulle vara dålig, men Cies är mera som en fyrkantig klump med lite slangar och nipplar på, en egenskap som de flesta verkar ha och som jag inte uppskattar på skrivbordet.

----------

Bläcket, ja vad vet man om det ?

Alla säger sej ha bra bläck, dock säger Cie 3-4-5 år på deras "egna" bläck, det verkar väl vettigt, jag förmodar att man inte gör något större misstag om man överför detta till andra bläck som inte uppvisar någon dokumentation.

Lyson har ett dokument som för Fotonicbläcket spretar mellan 14 år till ca 70 tror jag det var,beroende på papperssort.

Tål att tänka på om man förväntar sej längre livslängd.

-----------
Det vore trevligt om ursprunget på bläcket angavs, och att någon form av dokument på hållbarhet finns.
-------
Denna gång gäller det en Epson D88, alla har inte system för denna så urvalet är lite begränsat. Återkommer med testrapport.
-------



//MW
 
Hej !

Jag kanske syftade dåligt, när det gällde hårdvaran så menade jag
Cityinks, inte för att jag tror den på något sätt skulle vara dålig, men Cies är mera som en fyrkantig klump med lite slangar och nipplar på, en egenskap som de flesta verkar ha och som jag inte uppskattar på skrivbordet.

----------

Bläcket, ja vad vet man om det ?

Alla säger sej ha bra bläck, dock säger Cie 3-4-5 år på deras "egna" bläck, det verkar väl vettigt, jag förmodar att man inte gör något större misstag om man överför detta till andra bläck som inte uppvisar någon dokumentation.

Lyson har ett dokument som för Fotonicbläcket spretar mellan 14 år till ca 70 tror jag det var,beroende på papperssort.

Tål att tänka på om man förväntar sej längre livslängd.

-----------
Det vore trevligt om ursprunget på bläcket angavs, och att någon form av dokument på hållbarhet finns.
-------
Denna gång gäller det en Epson D88, alla har inte system för denna så urvalet är lite begränsat. Återkommer med testrapport.
-------



//MW

Hej!
Jag håller fullständigt med om att Lyson självklart slår alla tredjeparts bläcktillverkare på fingrarna, dock så kostar Lysons bläck betydligt mer än alla andras, men man betalar självklart för kvalitén.

vad fick ni totalt betala för erat bläcksystem inkl frakt till sverige?

Jag hoppas att bläcksystemet fungerar bra för er, om ni ni eller någon annan har frågor som rör bläcksystem, så skall jag självklart försöka svara på dom.


Med vänliga hälsningar
Daniel på inksystems
 
Hej !

Systemet installerat.
Instllationen gick unigerfär som förväntat, dvs rätt bra,
det enda problemet var att få slangen att böja sej
på ett bra sätt, anslutningen vid patronerna sitter
så att slangen gärna tar i en detalj på skrivaren,
det går nog att åtgärda med liten såg el. dyligt,
men inte nu, jag satte en bit tejp på slangen
som gjorde att den böjde sej bättre.

Om tillverkningskvaliteten på delarna
finns det bara ett ord: -Kanonbra.
Av bilderna att döma så kommer vissa av
delarna till cartridge-webshop.com från
samma tillverkare som levererar till inksystems.se

Efter en enklare profilering så ser resultatet riktigt bra ut,
blir säkert bättre efter en slutgiltlig.
Bläcket ska vara anpassat till Epson T0711-T0714,
hur pass väl det stämmer har jag ingen uppfattning om.
-------
Till denna skrivare , Epson D88 var inte urvalet av
Ciss-system så stort, de jag fann var:

cityinkexpress.co.uk med deras bläck:
ciss 32 +15% ca 37 GBR x 12kr ca 450 kr + ca 80 i frakt
refillpatron 27 +15% x12 ca 370 +frakt

cartridge-webshop.com se nedan,
tillkomer ev bläck 100ml 4 x 4 eu 16 x11 kr ca 180kr
(anm de har höjt efter min beställning )
-----------

Bläcket från cityinkexpress:
Lyson bulk ink refill 4 Epson D78
100ml Bottles: 100ml Black Dye - #17.00 x 1 = #17.00
100ml Bottles: 100ml Cyan Dye - #17.00 x 1 = #17.00
100ml Bottles: 100ml Magenta Dye - #17.00 x 1 = #17.00
100ml Bottles: 100ml Yellow Dye - #17.00 x 1 = #17.00
SUB-TOTAL: # 68.00
Shipping & Handling: # 7.11
Tax (SE 15%): # 10.20
TOTAL: # 85.31 GBR
=> ca 1000 kr dvs 250kr/100ml ink frakt (ca 230kr utan frakt)
leveransen tog 4 dagar

Hårdvaran från cartrige-webshop
Ciss epson T0611-T0614 23,2 eu +19% tax => ca 27,6 eu ca 292 kr
frakt 13 138 kr
Nu var deras fraktkostnad till sverige fel,
jag fick tillbaka skillnaden dagen efter,
grejen kom 5 dagar senare

Totalt ca 1430 kr
--------------
se gärna :
www.inksystems.se
www.cityinkexpress.co.uk
www.sunnod.com
------------

//MW
 

Bilagor

  • Ciss_D88_0001.jpg
    Ciss_D88_0001.jpg
    11.3 KB · Visningar: 1,074
  • Ciss_D88_0002.jpg
    Ciss_D88_0002.jpg
    15 KB · Visningar: 1,069
  • Ciss_D88_0003.jpg
    Ciss_D88_0003.jpg
    14.1 KB · Visningar: 1,061
  • Ciss_D88_0004.jpg
    Ciss_D88_0004.jpg
    10.3 KB · Visningar: 1,065
  • Ciss_D88_0005.jpg
    Ciss_D88_0005.jpg
    11.3 KB · Visningar: 1,065
Lysande

Hej

Tackar för ett förträffligt svar !
Blir nog att skaffa nåt liknande till min Ip8500 när patronerna tar slut nästa gång.

ThomasR
 
Någon som testat eller vet något om Lanxess pigment-bläck?

Deras hemsida inger ju visst förtroende.

Under halva priset jämfört med Lyson, men kommer i dubbelt så stor förpackning, 250ml, så rent pengamässigt blir det bara lite billigare.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.