ANNONS
Annons

Billigt väderskydd

Produkter
(logga in för att koppla)

Drogen

Aktiv medlem
Har kollat lite efter väderskydd men dom flesta ligger på runt 1000-2500 riksdaler. Finns det någon tredepartsmarknad eller andra leverantörer som kan leverera något under en femhundring? Jag söker inget extremt utan något man kan kränga på på stranden eller vid lite lättare regn eller snö.

Visst, det kan vara dumt att snåla på en sådan sak, men det kommer nog inte att användas mer än ett par ggr/år så snåltarmen värker lite ;) Det ska sitta på en 450D men man tycker att det borde finnas någon "universalpåse" som funkar hyfsat.

Din kamera tål "lite lättare regn eller snö", så ska du inte utsätta den för något värre klarar du dig utan extra skydd.

OK, det låter ju bra. Man är ju lite extra rädd om kameran nu när den är ny, men man vill ju gärna ha med den så mycket som möjligt...

Jag kör med duschmössor från hotellet...

Jag fick tipset för ett antal år sedan att använda engångsduschmössor från hotell.Fungerar super och jag har sett på olika trådar att det är väldigt många som använder det.

Bara fördelar...

Finns det någon tredepartsmarknad eller andra leverantörer som kan leverera något under en femhundring? Jag söker inget extremt utan något man kan kränga på på stranden eller vid lite lättare regn eller snö.

Varför inte en enkel plastpåse med hål för objektivet och ett lämpligt gummiband för att sätta fast påsen runt objektivet? Eller så kanske du har eller kan få tag på en kasserad Goretexjacka med huva. Jag använder själv en avklippt huva med originalsnöre för att dra åt öppningen. Fungerar alldeles utmärkt mot regn, snö, hagel och sand.

Det är ju bara att ta en vanlig plastpåse som du trär över kameran och ett hål längst ut där du trycker ut frontlinsen och ett motljusskydd på som håller fast det :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar