Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Billigt stativ under tusenlappen, vilket?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu har jag kollat runt på internet på begagnade stativ men hittade inga. Däremot så var jag på en affär i stan och hittade ett nytt Manfrotto 190 CLB inkl 486 RC2 för 1500 kr.
Är det ett bra pris? Över tusenlappen, men ok det kan vara värt det.

Det ligger några kronor under det som cyberphoto tar så med tanke på att du sparar portot så är det någon hundring eller två billigare. Helt ok, m.a.o.

Senast ändrad:
190 är ett bra val. Det kan du också bli av med om du senare byter upp dig.

Inca skrev:
Nu har jag kollat runt på internet på begagnade stativ men hittade inga. Däremot så var jag på en affär i stan och hittade ett nytt Manfrotto 190 CLB inkl 486 RC2 för 1500 kr.

Det är nog det stabilaste du kan få tag på nytt för de pengarna, om man bortser från storebror 055. Funkar nog bra om du inte använder alltför långa brännvidder. 300mm är nog max.

/Pontus

Kan ju berätta att jag hittade ett Manfrotto 190 med 141RC-huvud och benvärmare för 500 kronor i en annons på blocket. Rejält stativ men det kvalificerar inte direkt in som ett lätt stativ. Det var alltså stativet som ersatte mitt billiga Hama 45-stativ som nu agerar reserv/blixtstativ och skillnaden går inte direkt att beskriva, den är iaf väldans stor.

Inca skrev:

Och det är ett bra huvud också. Jag har föregångaren (308RC) och den är klockren.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar