Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Billigt stativ under tusenlappen, vilket?
- Trådstartare Inca
- Start datum
Pongu
Aktiv medlem
Inca skrev:
Nu har jag kollat runt på internet på begagnade stativ men hittade inga. Däremot så var jag på en affär i stan och hittade ett nytt Manfrotto 190 CLB inkl 486 RC2 för 1500 kr.
Är det ett bra pris? Över tusenlappen, men ok det kan vara värt det.
Det är nog det stabilaste du kan få tag på nytt för de pengarna, om man bortser från storebror 055. Funkar nog bra om du inte använder alltför långa brännvidder. 300mm är nog max.
/Pontus
Per J
Avslutat medlemskap
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=8148
Använder mitt rätt mycket och är mycket nöjd så här långt. Prisvärt!
Använder mitt rätt mycket och är mycket nöjd så här långt. Prisvärt!
davidvpt
Aktiv medlem
Kan ju berätta att jag hittade ett Manfrotto 190 med 141RC-huvud och benvärmare för 500 kronor i en annons på blocket. Rejält stativ men det kvalificerar inte direkt in som ett lätt stativ. Det var alltså stativet som ersatte mitt billiga Hama 45-stativ som nu agerar reserv/blixtstativ och skillnaden går inte direkt att beskriva, den är iaf väldans stor.
Paragrafryttaren
Aktiv medlem
Inca skrev:
Nu har jag kollat runt på internet på begagnade stativ men hittade inga. Däremot så var jag på en affär i stan och hittade ett nytt Manfrotto 190 CLB inkl 486 RC2 för 1500 kr.
Är det ett bra pris? Över tusenlappen, men ok det kan vara värt det.
Och det är ett bra huvud också. Jag har föregångaren (308RC) och den är klockren.