Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Billigaste, mest prisvärda radiotriggern

Produkter
(logga in för att koppla)
Ahaa då är jag med. Highspeed sync med manuellt läge inställt verkar hög intressant.
Tycker ratio historian funkar rätt dåligt, tröttnade på min st-e2 rätt snabbt.
Själv får jag nöja mig med sync på 1/250 del men det räcker för mig eftersom själva blixt ljuset endast varar i 1/1000 så man fryser ögonblicket iallafall.

Lycka till med sändarna. Posta gärna med bild när du är klar.

Jo, men highspeed sync används när större delen av ljusmängden inte kommer från blixtarna utan från andra ljuskällor

/Stefan R. Nilsson
Http://digitaliz.se
Http://blogg.digitaliz.se

Ahaa då är jag med. Highspeed sync med manuellt läge inställt verkar hög intressant.
Tycker ratio historian funkar rätt dåligt, tröttnade på min st-e2 rätt snabbt.
Själv får jag nöja mig med sync på 1/250 del men det räcker för mig eftersom själva blixt ljuset endast varar i 1/1000 så man fryser ögonblicket iallafall.

Lycka till med sändarna. Posta gärna med bild när du är klar.

Blixtarna kommer ofta användas där det finns mycket ljus runtom, ofta på dagen, och då fryser inte blixten hela motivet. Skidbacken t ex är rätt bra upplyst även på kvällen.

Jag har ju min 580ex II att trigga min 430ex II i nuläget men efter att ha testat slavfunktionen några gånger verkar det som att räckvidden inte räcker till. Sen är det extremt irriterande när man måste ha fri sikt mellan blixtarna...

Får avvakta någon månad kanske för jag har handlat ganska hårt den senaste månaden.

Sådär! Nu har jag beställt ett kit med Pixel King (1 sändare och 2 mottagare) och hoppas få dem i veckan så att jag kan prova dem nästa helg. Landade på 2500:-. Slängde även med ett par belysningsstativ att ha blixtarna på.
Provade IR-triggning i skidbacken idag och det funkade rent ut sagt inte alls. Ska bli kul att använda dessa!

Vad tyckte du om dina pixel king?
Jag har funderat på phottix odin som verkar vara riktigt bra
Någon som testat odins?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar