Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Billigast i USA

Produkter
(logga in för att koppla)

JEzus

Aktiv medlem
Hej!
Det är så att jag ska till USA ett tag i sommar och bland annat hälsa på min moster med familj.
Vad jag förstått det som så är kameraobjektiv mycket billigare i USA, men vilket är det billigaste och hur funkar det med garantier?
Jag tycker jag snappat upp att canon har en världsomspännande garanti, men det är inget jag fått bekräftat.

Så vilka sidor ska jag kolla på för att komma ner maximalt i pris?
Vad jag är sugen på är en tamron 28-75 f2,8 och en canon 70-200 f4 men gärna f2,8 om det är billigt...

Tips tack!
Mvh
 
Jag vet inte om dom är allra billigast, men denna affär brukar rekommenderas. Själv har jag bara handlat via nätet hos dom, men det funkade klanderfritt.

www.bhphoto.com
 
Generellt är det som du säger, Canon har världsgaranti på sina objektiv, så av det jag läst så ska det inte vara något problem. Men själv köpte jag ett Tokina, och dom har ändå ingen svensk återförsäljare, så jag är glad varje dag mitt objektiv håller ihop :)
 
Om den du besöker inte bor i New York där BHphoto ligger och du beställer på postorder från dem till den delstaten slipper du New York momsen på 8,25%

/Magnus
 
Mostern bor i North Carolina så den momsen slapp jag, skönt det =)

Frågan är dock vad frakten inom usa kostar, någon som kan höfta?

Mvh
 
Jag bor I USA nu och är ofta ute på nätet och letar kameragrejjer. Som sagt så är bhphoto.com ett bra ställe o leta på, men gå in på amerikanska pricerunner och sök på det du vill ha. Frakten här brukar inte vara så dyr. Ha det så trevligt I sommar.

MVH Anders K
 
JEzus skrev:
Mostern bor i North Carolina så den momsen slapp jag, skönt det =)

Frågan är dock vad frakten inom usa kostar, någon som kan höfta?

Mvh

Det är bara att rigga ett köp inklusive frakt och välja transportör. Man kan välja UPS och nån annan variant och den amerikanska posten (men bara om transporten sker inom USA men det gör den ju i detta fall sa du). Då ser du vad det kostar.
 
Sten-Åke Sändh skrev:
Det är bara att rigga ett köp inklusive frakt och välja transportör. Man kan välja UPS och nån annan variant och den amerikanska posten (men bara om transporten sker inom USA men det gör den ju i detta fall sa du). Då ser du vad det kostar.

Bra tips!
Ska kolla direkt!

Mvh
 
15 Dollar med Ups, känns värt!
Dock dröjer det tills juni :/
Men ett canon 70-200 2,8 kommer sitta sååååå sjukt bra!

mvh
 
Tänk på att lägga beställningen i någorlunda god tid så att det finns marginal innan hemresan. Ibland tar det slut på hyllan även på B&H och då måste man vänta nån vecka, frakten kan ibland dröja längre än indikerat också.
 
JEzus skrev:
15 Dollar med Ups, känns värt!
Dock dröjer det tills juni :/
Men ett canon 70-200 2,8 kommer sitta sååååå sjukt bra!

mvh

Tänk bara på en sak. B&H har som policy att speca att en transport inte kan styras om. Detta kan vara ett problem om du inte kan vara hemma när paketet levereras. Är du inte det går transporten tillbaka till deras hubb (som kan ligga jäkligt långt borta då de inte har samma täckning som posten). Det innebär att du måste ta dig till deras lager och hämta paketet. De går inte med på att du styr om till en annan address av juridiska skäl (tro mig jag har testat). De gick inte med på att skicka grejorna till mitt jobb ens om jag stod nere i porten med legget uppe! (gällde UPS i Sveige (Solna)i mitt fall). Företagspaket är inte anpassade till annat än företag. Flexibiliteten är 0. Posten kör cirklar runt deras service trots allt skäll de fått de senaste åren. Är du i USA så kanske US Mail är bättre. Du borde höra med din släkting.
 
Tanken är att hon ska beställa i hennes egna namn och förtillfället har hon sitt/sin jobb/keramikverkstad på sin tomt så jag hoppas det går att lösa med beställningen och leveransen.

Mvh
 
B&H är bra, men som andra skrivit så är de väldigt strikta med transporter. Så ska man ha det skickat till någon släkting så kan de kräva kopior på officiella dokument som visar att personen verkligen bor på adressen.
Min bror som bor i CA har beställt hem till sig själv men de ringde ändå flera gånger och kontrollerade innan de skickade.
Objektiv ska det vara världsgaranti på, men jag tog ändå sådan där 7-års objektivförsäkring. Jag tyckte det verkade värt priset.

johan
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.