ANNONS
Annons

Billiga studiobakgrunder?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Har juh märkt att pappersbakgrunder är lite av "slitvara", speciellt en vit...

Nu är 800 kr inga jättepengar att lägga på bakgrund egentligen, men då jag jobbar i stort sett uteslutande som privatperson / hobby så tjänar jag inga pengar på det.
Vill man dessutom ha några olika för att variera blir det lätt mycket pengar...

Så tänkte kolla om det finns nått ställe där man kan få tag i detta lite billigare nånstans?

Tänkte även kolla om nån har koll på vart man kan köpa billiga tygbakgrunder, eller nått annat material?
(Blir inte riktigt nöjd med att ta bara vanligt tyg, plus att det är svårt att få tag i så pass breda tyger (har 2,7 brett på pappersrullen och det är ganska lagom)

/Jocce

Jag tycker att du ska kolla på Ebay. Det finns en hel del tygbakgrunder med mått (3m x 6m). Detta t.ex. kostar 820 kr ink frakt.

http://cgi.ebay.co.uk/10-x-20-Large...14&_trkparms=72:1690|66:2|65:12|39:1|240:1318

Jag har tyvärr ingen bra koll på kvaliten däremot!

är själv sugen på att införskaffa en vitbakgrund i tyg men har inte haft ork/tid/pengar för att göra det :(

uppdate: såg en till annons på Ebay som visar tydligt hur skrynkliga de här kan vara!! Vet ej om vissa sorter är bättre eller om problemet råder överlag beträffande tygbakgrunder.

Strykjärn

Jag strök mitt tyg med ett strykjärn det var lite stort 3*6 meter men det blev fint när man var klar.

Jag tycker att du ska kolla på Ebay. Det finns en hel del tygbakgrunder med mått (3m x 6m). Detta t.ex. kostar 820 kr ink frakt.

http://cgi.ebay.co.uk/10-x-20-Large...14&_trkparms=72:1690|66:2|65:12|39:1|240:1318

Jag har tyvärr ingen bra koll på kvaliten däremot!

är själv sugen på att införskaffa en vitbakgrund i tyg men har inte haft ork/tid/pengar för att göra det :(

uppdate: såg en till annons på Ebay som visar tydligt hur skrynkliga de här kan vara!! Vet ej om vissa sorter är bättre eller om problemet råder överlag beträffande tygbakgrunder.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar