Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Billiga minneskort 1 Gb (SD)

Produkter
(logga in för att koppla)

refo

Aktiv medlem
Ville bara tipsa om 1 Gb SD minneskort som just nu kostar 99 kr på MediaMarkt... det fanns iaf gott om dem idag (13/10) när jag handlade där :)

Sorry... :) Göteborg (Sisjöområdet).
Men jag förmodar att det gäller hela affärs-kedjan?
Någon som har köpt på annan ort kanske vet...?

Bussmicke skrev:
Vem köper 1 GB?
Rymmer ju ingenting..
Den som bara tar bra bilder. Då behöver man inte fylla kortet med massa bajs som man sen ändå rensar bort.

Tillägg: Fotar man i JPG så får man in typ 200 bilder (beroende på upplösning förstås). Hur ofta behöver man ta fler bilder än så i taget, om man inte är yrkesfotograf?

Bussmicke skrev:
Vem köper 1 GB?
Rymmer ju ingenting..

Jag kan väl till viss del (vid t.ex RAW-bilder) hålla med om att 1 Gb rymmer "ingenting" :) men det tar ju å andra sidan "ingen tid" att byta ett kort. En annan praktisk fördel med t.ex 2 st 1 Gb kan vara att om ett kort trilskas... så finns det ett till som inte gör det. När dessutom 2 st 1 Gb just nu kostar ca en hundralapp mindre än ett 2 Gb-kort så får man mer Gb för pengarna. Inga stora förtjänster, men ändå... :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar