Hej, läste precis på en hemsida med olika tips för att billigt "förbättra" din 300D. Bland annat kan man använda en vanlig mobilhandsfree som fjärutlösare! Stoppa bara valfri mobilhandsfree med svarsknapp i fjärrutlösarporten på din 300D och tryck på knappen så knäpper den av en bild, billigare trådutlösare får man leta efter... Finns en massa annat roligt/nyttigt också på:
...prövade med en billig hands-free och det fungerade inte. Och det blir inte så billigt om man skall gå runt och köpa hands-freen tills man hittar en som fungerar. För min del var det så att så fort jag pluggade i hands-freen i kameran så började den ta bilder på löpande band. Alltså konstant signal. Läste nånstans att man skall klippa av själva öronsnäckan. Det gjorde jag, var inte så beklämmande eftersom hands-freen kostade typ 30 kronor. Men efter det fungerade den inte alls... inte till kameran, än mindre till telefonen :-D
nej det är verkligen inte vilka handsfree som helst som fungerar. MEN...om du bläddrar ned lite på sidan så finns det info om hur den ska vara ihopkopplad för att fungera. Och eftersom du nu redan har en trasig handsfree så kan du använda delar från den till att bygga med =)
...prövade med en billig hands-free och det fungerade inte. Och det blir inte så billigt om man skall gå runt och köpa hands-freen tills man hittar en som fungerar. För min del var det så att så fort jag pluggade i hands-freen i kameran så började den ta bilder på löpande band. Alltså konstant signal. Läste nånstans att man skall klippa av själva öronsnäckan. Det gjorde jag, var inte så beklämmande eftersom hands-freen kostade typ 30 kronor. Men efter det fungerade den inte alls... inte till kameran, än mindre till telefonen :-D
Okej, det funkade utmärkt med första bästa som jag prövade med så jag tog för givet att det fungerade med alla. Jag prövade med mitt headset till LG8120.
qvirre skrev: Hej, läste precis på en hemsida med olika tips för att billigt "förbättra" din 300D. Bland annat kan man använda en vanlig mobilhandsfree som fjärutlösare! Stoppa bara valfri mobilhandsfree med svarsknapp i fjärrutlösarporten på din 300D och tryck på knappen så knäpper den av en bild, billigare trådutlösare får man leta efter... Finns en massa annat roligt/nyttigt också på:
En sån här har jag byggt prislapp under 50:-. Den kan även kompletteras med radiokontroll från lämplig radiostyrd leksak. En såndär nyckelring man visslar på kan användas.
Kameran kan även lösas ut medhjälp av IR, med rätt kod. Låna en IR-fjärris avsedd för CAnon och programmera en tevefjärris som kan lära sig signaler och använd sedan tevefjärrisen.
Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig
inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av
Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa
ett Plus-medlemskap.