Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Billig systemkamera med filmfunktion?

Produkter
(logga in för att koppla)

EMTFOTO

Ny medlem
Någon som vet någon billig systemkamera (max 3000kr) som har filmfunktion?

Märke är inte så viktigt.

Mitt spontana svar är nej. Denna funktion är så ny att de kamerorna inte hunnit bli så billiga på begagnatmarknanden.

Jag tror, men är inte säker, att den billigaste systemkameran med filmfunktion kommer att bli Nikons D3000. Jag är inte säker på vilka Canon modeller som har/kommer att få det i snart framtid.

För nuvarande tror jag att Nikon D90 är den billigaste men rätta mig gärna om jag har fel. Men de är långt över 3000kr i dagsläget.

De nyare varienterna som kommer kommer även att ha lite enklare versioner av autofokus i filmläget så det kan kanske vara värt att vänta ett tag om filmfunktionen är väldigt viktig för dig.

Mvh

Rasmus

D3000 har varken liveview eller filmfunktion.

Vad jag vet är de billigaste kamerorna som har det Nikon D5000 och Canon 500D, som båda kostar runt 7000kr utan objektiv.

D3000 har varken liveview eller filmfunktion.

Vad jag vet är de billigaste kamerorna som har det Nikon D5000 och Canon 500D, som båda kostar runt 7000kr utan objektiv.

Uhhh det har du alldeles rätt i. Ber om ursäkt för mitt lilla snedsteg. D5000 ska det va.

Mvh

Rasmus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar