ANNONS
Annons

Billig studiomaterial!

Produkter
(logga in för att koppla)

Brummelisa

Aktiv medlem
Hej!

Jag tänkte bara dela med er som inte vet att det går att hitta väldigt billiga saker på eBay.

Det finns en kille i New York som säljer reflexskärmar, paraplyer och softboxar för otroligt låga priser.

Jag har precis köpt en reflexskärm (vit/silver) som är 105 cm för 220 SEK (inkl frakt).

Han säljer studioparaplyer för $6 + $11 (frakt).

Jag ville bara dela med mig av det här, då priserna på det här kan vara väldigt dyrt i Sverige. Reflexskärmen är helt perfekt och paketet tog bara en vecka och jag slapp moms och sånt.

Han har väldigt många auktioner varje dag, så det är inte ofta man slåss om dem.

http://stores.ebay.com/Joes-Photo-Auction

/ Marcus

jag har noll erfarenthet av studiofotografering, men är inne på att prova på lite och tänkte skaffa ett paraply,vilken storlek rekommenderas? har sett 90cm(tror jag att det var) runt 300:- plus frakt!! tänkte göra det enklast möjliga uppsättningen som jag fått beskrivet för mej.
220 riksdaler är ju inga pengar. betalar men i förskott? jag får helt klart gå in på siten och titta!
hur är kvaliteten?
vit/silver, vad innebär det? trodde dom var antingen eller?

tack för tipset!!

Ja, man kan betala med paypal - ett säkert sätt att betala med sitt kreditkort. Han får pengarna direkt och skrickar inom 1-2 dagar.

vit/silver menade jag då min reflexskärm är vit på ena sidan och silvrig på andra. Paraplyerna finns i både genomskinligt vit, vit, silver, guld och alla är svarta på utansidan.

Kvalitén vet jag inte, men jag är mycket nöjd med min skärm. Paraply ska jag köpa snart, men inte just nu.

/ Marcus

ok nu förstår jag bättre!
jag beställde paraply och reflexskärm på en gång, men det blev lite stökigt om man skulle få med det i samma paket, men det löser sig ....tror jag!

Ja, han skickar paraplyet i en behållare, så man kan inte kombinera just det paketet med annat. Men maila honom annars och så säger han hur mycket lägre portot blir om man köper flera saker.

/ Marcus

303,27:- för båda med frakt. känns väl rimligt.
får väl hoppas att det är ok, annars får man väl ha det när det regnar!!

ja det skall jag göra. pengarna har dom dragit i alla fall!! så man får väl hoppas att det kommer något också!!
som sagt jag har inte allt för höga krav och har ingen koll på hur det brukar vara med kvaliteten på dessa produkter.

Reflexskärmen har kommit, men inte paraplyt, kommer väl nästa vecka hoppas jag. imponerande att det kan gå så fort.
kvaliteten verkar ok, fyller säkert sin funktion.
påminner lite om dom där fiskehovarna man viker ihop på samma sätt.
det skall bli kul att prova. anmälde mej till en poträttkurs och fick tips från förra kursen jag gick,vad man skulle behöva för hygligt hemmabruk.tyvärr blir kanske inte kursen av.

måste även skaffa en kabel till blixten. vet någon var köper jag den(till minolta)?

(till sist behöver jag en modell, behöver inte vara perfekt då jag ändå kan skylla dåliga bilder på ovana).

Hej
jag köpte 1st 42tums 5-in-One reflexskärm, för ca 3 timmar sedan av denna säljare. Nu är det bara att vänta på leveransen :eek:)

För den som eventuellt hittar denna tråd så kan jag berätta att jag nyss fått hem två paraplyer från denna säljare i USA. Dessa båda ser helt schyssta ut, funktionen är bra och matrialet likaså.....

Det tog en vecka ugefär att få hem grejerna, och då kom påsken imellan.

Betalde med paypal, allt verkar vara i sin ordning so far......

// Axel

Hur mycket fick ni betala för frakten? Till mig skrev de att frakten till sv kostar extra.

"Shipping to Sweden is $17. Please send the balance of $5.50.
Will ship USPS Air Mail. Insurance $1.50 is for USA only."

Stämmer detta

Jag pröjsade 18 $ för prylarna och lika mycket för frakten, totalt 36 $ således. Man kanske kan tycka att det är mycket för frakt men jag hävdar att det tvärtom är litet för varorna. Jag har ännu inte sett röken av tull eller moms men det kan ju komma senare....

Detta var ett test från min sida, för att se hur det går till och vad det kankomma att kosta, hittils verkar allt fortfarande helt schysst !

// Axel

Jag har köpt 2 paraplyer och en "5-i-en" reflexskärm från detta ställe. Paraplyerna är ok. Kvalitén på skärmen är lite sisådär. Sömarna är inte så bra och den håller sig inte platt, utan böjer sig lite väl mycket. Men för det pris jag betalada för allt känns det ändå ok. Har för mig jag betalade ca 600-700 kr för allt inklusive frakt.
/Peter

det var ett tag sedan jag fick mitt paraply och jag har även köpt kabel/blixtsko till blixten för ca halva priset. jag är positivt överraskad hur bra det fungerar att handla över nätet....känns nästan lite farligt.
nä nu skall jag till k-rauta och se om man kan göra någon bra stativ till paraplyt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar