Annons

Billig sigmatele?

Produkter
(logga in för att koppla)

j3n5

Aktiv medlem
Var precis på väg o beställa en Sigma EX 500/4,5 HSM DG från cyberphoto. Såg nu att de höjt priset med ca: 8000:- från 29995:-... Visst är dollarn dyr nu, men 8000:- mer tycker jag är mycket pengar. Nu undrar jag om någon vet var man kan få tag i denna tele till humant pris, då den inte allt för ofta finns begagnad..

/jens

28 000 låter som ett bra pris før ett nytt tele som Sigmat. Har fått en del fin kritik också!!

Tænk på att den inte ær konstruerad før handhållet fotande, kan vara viktigt att tænka på.

MVH Niclas,

Ska jag ha IS får jag betala det dubbla. Har sett många som använder det på enbensstativ med bra resultat. Man får väl skaffa en kamera med lågt brus på ISO1600..;)

j3n5 skrev:
Ska jag ha IS får jag betala det dubbla. Har sett många som använder det på enbensstativ med bra resultat. Man får väl skaffa en kamera med lågt brus på ISO1600..;)

Ja, nej tvekløst presterar det telet fint!

Sådana linser ær otroligt fina och relativt smidiga på en enbenare, dær kommer du att ha mycket roligt, jag lovar!!

Tider som 1/(60)125sek borde gå finfint att få på f/4,5 vid normala ljussituationer och ISO 200. Det klarar ofta man på enbensstativ utan stabilisator.
ISO 1600 behøver du nog inte så ofta, men det beror såklart på:)....

Knepigt att de højt priset så från den ena till den andra dagen.. På Cyber alltså.

MVH Niclas,

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar