Annons

Billig framkallning?

Produkter
(logga in för att koppla)

LasseL

Aktiv medlem
För närvarande lämnar jag mina 120 filmer till en lokal fotohandlare. Jag saknar både tid och möjighet att framkalla själv. Dock är jag inte nöjd med resultatet ibland, och dessutom blir det ganska dyrt beroende på att jag tar mycket bilder. Jag betalar 45 kr per rulle, och väntetiden är ofta över två veckor.

Finns det någon som känner till ett bra ställe där man kan få en bra och billig framkallning av Dia 120-film utan att behöva vänta en halv månad?

Mvh

/Lasse
 
Okej. Jag kan ge dig lite tips i Malmö men det är väl inte aktuellt då. Kolla med postorderlabben eller kika runt på nätet det borde ju finnas någon..

Ha det bra
 
Lofoto

Lofoto brukar ju få bra kritik av tidningen FOTO. Använder ju småbild själv men vet att en del fotografer i stan (Sundsvall) använder Lofoto för 120-film. Vet inte om de kör postorder för 120 men det går ju att kolla. Snabbt och enkelt med jämn bra kvalite. För småbild gäller oftast:
Dag 1: Stoppar i brevlådan
Dag 2: Hos labbet
Dag 3 eller 4: I min brevlåda

www.lofoto.se
 
Köp E-6 påsar på scandianvianphoto.. de blir då framkallade hos Proffskopia i jönköping... snabb leverans.2-3 dar och 10-pack kostar 35kr + 10kr porto. kan skicka både 135 och 120 film.

Inte billigare men snabbare.
 
Om du tycker att 40:- och tre timmars väntetid är ok har du ett labb vid Liseberg som heter RP fotolab - på Sofierogatan 3.

Fast då måste du köpa 14 st rabattmärken för att få det priset.

Om inte, kostar det 65:- :rolleyes:


Hälsar Stergios
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.