Annons

Billig butik i Manhattan

Produkter
(logga in för att koppla)
Hit hade jag åkt om jag var i New York helt klart (http://www.beachcamera.com/shop/visitshowroom.asp), de verkar billiga + seriösa. New Jersey ligger hyfsat nära från New York, men visst det kostar kanske 500-1000kr med taxi från Manhattan (skulle jag tro vet ej), eller så kan man åka flygbuss/tunnelbana till Newark airport och taxi därifrån. Men tristatecamera vet jag inget om?
Kolla in www.dpreview.com vad de pratar om där... Men tänk på att billigt= svårt med garanti, du kan bli lurad, så överväg om det är värt det...

/Magnus
 
Jag har handlat grejer både på B&H och på J&R och de är ju väldigt trevliga butiker minst sagt. En upplevelse i sig att gå runt inne på B&H. J&R är väl mer motsvarade Elgiganten modell större. Mängder av mindre butiker på Manhattan lockar med "Sale" på kameror och objektiv men jag tror helt klart att man tjänar på att vända sig till de större kedjorna i detta fallet.
 
Kan verkligen varmt rekomendera B&H photovideo, var i NY i början av januari och deras service var över all förväntan. Deras personal kan verkligen svara på alla tänkbara frågor du kan hitta på. Att de sedan har allt hemma är bara ytterligare ett plus. Ett tips är att kliva upp tidigt och vara där när de öppnar för dagen, då har de gott om ledig personal som gärna hjälper till. Tror jag vid ett tillfälle hade 4 expediter engagerade. Tänk också på att de har stängt på lördagar, trist om man missar det. BH är värt ett besök även om man inte vill handla nått.

Lycka till med inköpet!

/Per
 
Johann skrev:
Mängder av mindre butiker på Manhattan lockar med "Sale" på kameror och objektiv men jag tror helt klart att man tjänar på att vända sig till de större kedjorna i detta fallet.
Ja jag hittade minneskort av märket sämre på sale, gick på BH, hittade sandisk, samma minnesstorlek, säkert 30% billigare..
 
Tänk på att man är hyfsat morgonpigg första dagarna i NYC eftersom man vaknar 6 timmar 'för tidigt'. Man kan alltså hänga på låset till B&H utan problem.
ALLA som är intresserade av fotografering eller prylar borde allvarligt ta en funderare på en NYC resa i år, när dollarn är så billig och prisskillnaderna nu är som de är. Man tjänar ju nästan in resan på enbart en Canon 20D plus en halvbra glugg. Gissa om det är värt det...
Maj-Juni måste vara den helt optimala perioden där med tanke på väder och folkliv.
Kanske någon eldsjäl på Fotosidan skulle dra ihop ett gäng för en fotovecka på Manhattan?
Hade kunnat göra det om jag haft tid...
 
Senast ändrad:
Ja, hade jag inte haft en annan resa på gång hade jag gärna åkt till New York.

Såg en annons om resa just till NY på Travellink, med lite tur kan man få en T&R för 2722kr inkl skatt!
 
Red Joker skrev:
Hejsan,

på tisdag åker min flickvän till New York, Manhattan. Jag undrar nu om någon känner till en bra och billig foto affär där?

Jag hade tänk mig köpa en Canon 20D med en 17-85mm USM lins samt 1G Scandisk II kort.

Om ni känner till en seriös butik/affär med bra priser därborta hade jag varit väldigt tacksam om ni kunde svara mig.

Affären måste tyvärr ligga i Manhattan eftersom hon kommer bara att vistas där en kort tid.

Jag har kikat en hel del på nätet och det enda jag hitat är 42photo.

Tacksamm för alla svar

Skit i billiga fotoaffärer!! Om du är på Manhattan finns det bilder att ta som du inte får chans till ever again här hemma i "Svenljunga". (Sagt i all välmening.)
 
Re: Re: Billig butik i Manhattan

Hans-C skrev:
... Om du är på Manhattan finns det bilder att ta som du inte får chans till ever again här hemma i "Svenljunga". (Sagt i all välmening.)
Sant, men man behöver ju inte skippa lite fotoshopping för det. Det ena utesluter inte det andra..och det är ju alltid trevligt med billiga objektiv. För övrigt finns det fina sortiment på ex. Adorama med begagnade grejor.
 
B&H är fortfarande bra. Men visst kan du säkert fynda i andra butiker med.

Tänk bara på att kolla öppettiderna (det gjorde inte jag...) Tider

Mvh Jonas S
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.