Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Billig beautydish för hotshoe?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Tycker jag brukar vara duktig att hitta "bra" kina-saker på ebay utan problem.
Och oftast "snorbilligt". Det mesta finns det dessutom sjukt mycket av.

Letar efter en "beautydish" för hotshoe-blixt (dvs min 580EXII) och tänkte jag skulle hitta en till riktigt bra pris!
Hade hoppats på ett par hundralappar inklusive frakt...
Hittar dock inget "vettigt" alls, iaf inte som fraktar till Sverige...

Någon som sett, antingen på Ebay eller annat ställe till vettig peng? :)

Såg på Kaffebrus men den kostade 979 kr, aningens mer pengar än jag tänkt lägga på detta projekt..

/Jocce

En hotshoe-bowens adapter plus en billig bd med bowens-fattning fungerar. De borde kosta ca 300 kr vardera på ebay.

Själv tycker jag dock att beautydish på hotshoe-blixt är en dålig kombination. En bd är avsedd för en rundstrålande blixt. Sätter du i en hotshoe-blixt måste du sätta på en diffusor för att få den rundstrålande. Då blir det inte så mycket ljus kvar.

Jag föredrar att slå blixten genom ett litet paraply i situationer där jag tidigare använde beautydish med hotshoeblixt.

En hotshoe-bowens adapter plus en billig bd med bowens-fattning fungerar. De borde kosta ca 300 kr vardera på ebay.

Själv tycker jag dock att beautydish på hotshoe-blixt är en dålig kombination. En bd är avsedd för en rundstrålande blixt. Sätter du i en hotshoe-blixt måste du sätta på en diffusor för att få den rundstrålande. Då blir det inte så mycket ljus kvar.

Jag föredrar att slå blixten genom ett litet paraply i situationer där jag tidigare använde beautydish med hotshoeblixt.

Ah, ja det är juh en klar idé :D

Okej, ja möjligen! Men blev lite nyfiken att prova iallafall för att se hur det blir :)

/Jocce

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar