Annons

Bildvisningsprogram

Produkter
(logga in för att koppla)

AJD

Aktiv medlem
Någon som kan tipsa om ett bildvisningsprogram som kan läsa från en katalog med en stor mängd underkataloger. Tanken är att kunna slumpvisa visa alla bilder som finns. Jag kör Win7 och bildvisaren i Win kan bara hantera en katalog åt gången men jag vill alltså att bilderna ska väljas från en katalogstruktur med 100- tals underkataloger.

Någon som känner till något program för det?

//Anders

Mitt favoritprogram, Acdsee, kan det och mycket annat när det gäller tex rawfiler och bildjustering. Ett enkelt och bra allround programm.
Kolla på http://www.acdsee.com/ det finns trailversioner att ladda hem.

Någon som kan tipsa om ett bildvisningsprogram som kan läsa från en katalog med en stor mängd underkataloger. Tanken är att kunna slumpvisa visa alla bilder som finns. Jag kör Win7 och bildvisaren i Win kan bara hantera en katalog åt gången men jag vill alltså att bilderna ska väljas från en katalogstruktur med 100- tals underkataloger.

Någon som känner till något program för det?

//Anders

Ta en titt på FastStone Image Viewer. Jag gick från AcdSee till det.
http://www.faststone.org/

En fråga till, jag hittar inte någon möjlighet att slumpvis visa bilder från en katalogstruktur, utan endast från enskild katalog, men jag har bara provat i 5 minuter.

//Anders

Med slideshow builder kan du göra det mesta om jag minns rätt.
Det finns en option som heter "Autoplay Folders" där du väljer hur många nivåer ner du vill gräva.

En fråga till, jag hittar inte någon möjlighet att slumpvis visa bilder från en katalogstruktur, utan endast från enskild katalog, men jag har bara provat i 5 minuter.

//Anders

Menar du i ACDSee eller Faststone? I ACDSee väljer du mapparna du vill visa från (controll klicka) sen Tools och Auto Slideshow. Där finns inställningar för tider övergångar och slumpvisning (Shuffle)
Faststone kan jag inte så där får nån annan hjälpa dig.

OK, ska ladda ner och testa i utbildningssyfte. Men som sagt jag är helnöjd med ACDSee och saknar inga funktioner för bildjusteringar.

Är igång med ACDSee och har redan hittat potenta alternativ för bildvisning, leker med det som bäst just nu. Stort tack för tipset.

mvh Anders

Oj, så pigg är jag inte på att skriva ikväll..

Enda jag använder faststone för i stort sett är att det så enkelt går at köra watermark i batch från raw till jpeg, då det brukar bli ca 100 i stöten..

Nu blev jag trött..

acd kör jag på annrs, rill resten (pga av vissa saker)..

båda proggen är klart vettiga, och snabba..

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto