Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Bildvisningsproblem i kameran?
- Trådstartare Chewbacca
- Start datum
Silverstream
Avslutat medlemskap
Samma sak hände mig precis. Jag har ett extreme 2 GB som jag knappt använt. Jag hade slängt över några bilder på datorn men inte tömt minneskortet. När jag skulle kolla på en del av bilderna idag kunde en del av bilderna inte visas.
DrPepper
Aktiv medlem
Jag skulle nog köpa ett nytt minneskort, behöver ju inte vara 2GB utan kanske en 256-1GB. Kvarstår programmet då. skulle jag nog kontakta min återförsäljare som i sin tur får kontakta pentax. Misstänker att det kan vara mjukvaran eller något dyl fel i kameran. Pentax borde ju veta.
Ska själv hämta ut min Pentax K100D imorgon och får se om jag också får problemet.
Ska själv hämta ut min Pentax K100D imorgon och får se om jag också får problemet.
Fredrik_Hansson
Aktiv medlem
Om ni tittat på bilderna som ligger på minneskortet via en dator och roterat dem ,i t.ex. Windows Picture viewer, så klarar kameran sen inte av att visa bilden.. Det borde alltså vara bilder i stående format som inte visas.
Bofoto2
Aktiv medlem
Jag tror inte man ska oroa sig för mycket, en eller flera bilder kunde ja inte se i kameran förra året men på datorn var dom OK.
Du har inte en kompis som du kan byta kort med en tid och se vad som händer?
Glöm inte att formatera kortet innan du plåtar med ett kort från annan kamera(min K100D hoppade upp från ett par hundra tagna bilder till ett par tusen med kort från annan K100D).
Du har inte en kompis som du kan byta kort med en tid och se vad som händer?
Glöm inte att formatera kortet innan du plåtar med ett kort från annan kamera(min K100D hoppade upp från ett par hundra tagna bilder till ett par tusen med kort från annan K100D).
Chewbacca
Aktiv medlem
Fredrik_Hansson skrev:
Om ni tittat på bilderna som ligger på minneskortet via en dator och roterat dem ,i t.ex. Windows Picture viewer, så klarar kameran sen inte av att visa bilden.. Det borde alltså vara bilder i stående format som inte visas.
Ær inte sæker på vad du menar men jag kan se stående bilder såvæl som liggande i kameran. Jag har inte roterat bilder i datorn och sedan lagt in dem om det ær det du menar.
Firmware ær den senaste men problemet fanns på ver 2 med.
Nær vi ændå ær ionne på kameraproblem så har jag mærkt att vældigt många bilder lutar. Jag kan ju såklart erkænna att jag inte ær så erfaren men det ær många bilder som ser skeva ut. ær horisonten rak ser objektet snett ut o vice versa.
Det har væl inget med bildvisningsproblemet att gøra men kanske kan det vara ett fel i kameran ændå? Och såklart ska jag førsøka hålla rakare
Har ni som fotat længe samma problem eller hade ni det nær ni var nybørjare?
Chewbacca
Aktiv medlem
Jag borde ha hur många som helst med de som jag inte rætar up slænger jag så jag har inte så många. Det kommer nog fler. Tyværr .
Igår bytte jag till mitt kingston 2 gb. åerstår att se om det blir problem igen med visningarna. Ska låna ett annat kort hemma sen.
Kan jag hævda reparation på garanti? Går det att åtgærda? Det verkar ju vara få som har samma problem... Om det finns "hela" kameror så borde ju det betyda att den inte fungerar likadant.
Jag får høra av mig till pentax, sandisk och kingston och fråga om de støtt på problemet. Ska æven maila Lexxar.
Igår bytte jag till mitt kingston 2 gb. åerstår att se om det blir problem igen med visningarna. Ska låna ett annat kort hemma sen.
Kan jag hævda reparation på garanti? Går det att åtgærda? Det verkar ju vara få som har samma problem... Om det finns "hela" kameror så borde ju det betyda att den inte fungerar likadant.
Jag får høra av mig till pentax, sandisk och kingston och fråga om de støtt på problemet. Ska æven maila Lexxar.