Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Bildvisningsproblem i kameran?
- Trådstartare Chewbacca
- Start datum
Avslutat Medlemskap23
Aktiv medlem
Kan vara ett dåligt minneskort... sådant händer...
Hälsar
R
Hälsar
R
Chewbacca
Aktiv medlem
minneskortet ær ett ultra II 2 gb, inte så gammalt.
betyder nødvændigtvis inget alls men før att informera.
på skærmen står det mot svart bakgrund "kameran kan inte visa denna bild".
har inte kollat om det finns info. ska gøra det idag.
har inga problem att se bilden på datorn føv...
konstigt konstigt, hoppas det inte blir værre vad det lider!
betyder nødvændigtvis inget alls men før att informera.
på skærmen står det mot svart bakgrund "kameran kan inte visa denna bild".
har inte kollat om det finns info. ska gøra det idag.
har inga problem att se bilden på datorn føv...
konstigt konstigt, hoppas det inte blir værre vad det lider!
Chewbacca
Aktiv medlem
hej igen,
har kollat nu om info visas, det gør det. histogramen syns av naturliga skæl inte dock men iso, fokustyp, blændare osv syns som vanligt. kollade kort på ett annat minneskort, samma sak dær men på fler bilder.
har som sagt inga problem att se bilderna på datorn...
kamerafel eller minneskortfel?
har kollat nu om info visas, det gør det. histogramen syns av naturliga skæl inte dock men iso, fokustyp, blændare osv syns som vanligt. kollade kort på ett annat minneskort, samma sak dær men på fler bilder.
har som sagt inga problem att se bilderna på datorn...
kamerafel eller minneskortfel?
Chewbacca
Aktiv medlem
ja jag får væl gøra det.
tyværr måste jag då køpa ett helt nytt...
bilderna som inte visas på kameran ær inga extrema bilder av något slag, starkt ljus, mørker osv utan vanliga kort.
kort tagna innan och efter med liknande motiv syns utan problem.
fattas væl bara att det ær fel på kameran så man blir kameraløs ett tag...
tyværr måste jag då køpa ett helt nytt...
bilderna som inte visas på kameran ær inga extrema bilder av något slag, starkt ljus, mørker osv utan vanliga kort.
kort tagna innan och efter med liknande motiv syns utan problem.
fattas væl bara att det ær fel på kameran så man blir kameraløs ett tag...
Avslutat Medlemskap23
Aktiv medlem
Om minneskorten är av samma typ och märke och dessutom inköpta vid samma tillfälle, ja kanske de rentav låg i samma förpackning eller låg nära varandra i affären, så är det stor sannolikhet att de är från samma tillverkningsserie och det är fullt rimligt att om det är fel på ett i den serien så kan det vara fel på fler i samma serie.
Hälsar
R
Hälsar
R
Chewbacca
Aktiv medlem
det är nog inte så noga bara man inte väntar för länge med det. jag hade kanske fyllt kortet tre fyra gånger max utan att formaterade så var tredje tömmning?
eller gör det till en vana och gör det varje gång.
men jag undrar om det har betydelse om kortet är fullt? kan det vara därför det krånglade, båda korten var nästan fulla när problemet uppenbarade sig...
eller gör det till en vana och gör det varje gång.
men jag undrar om det har betydelse om kortet är fullt? kan det vara därför det krånglade, båda korten var nästan fulla när problemet uppenbarade sig...
Chewbacca
Aktiv medlem
jag hoppas att det inte blir något mer fel. skulle vara synd i så fall.
jag har aldrig hört om liknande problem men jag är ju ganska ny med digitalt.
nu är det ju midsommar så då blir det mycket fotograferande. korten kan ju visas och fungerar som normalt inne i datorn så är det något problem så är det ju antagligen i kameran. hade det varit minneskortet hade det väl inte ens gått att överföra bilderna?
jag har aldrig hört om liknande problem men jag är ju ganska ny med digitalt.
nu är det ju midsommar så då blir det mycket fotograferande. korten kan ju visas och fungerar som normalt inne i datorn så är det något problem så är det ju antagligen i kameran. hade det varit minneskortet hade det väl inte ens gått att överföra bilderna?
Chewbacca
Aktiv medlem
Nu har det hænt igen...
Har återigen fått problem med kort som inte kan visas.
I mitt Ultra II, 2 gb kort finns 250 kort kvar att ta i 10 mp. 14 kort av de tagna visar felmeddelandet. Formatering gjordes før någon dag innan jag fotade korten.
tidigt tagna kort som ligger kvar på kortet fungerar bra. Likaså senaste turen. Men mellan de två gjorde jag två andra och det ær dær bilderna ligger.
Bifogar bilder...
Som vanligt kan man se kortet på datorn sedan.
Så hær ser det ut i datorn:
Har återigen fått problem med kort som inte kan visas.
I mitt Ultra II, 2 gb kort finns 250 kort kvar att ta i 10 mp. 14 kort av de tagna visar felmeddelandet. Formatering gjordes før någon dag innan jag fotade korten.
tidigt tagna kort som ligger kvar på kortet fungerar bra. Likaså senaste turen. Men mellan de två gjorde jag två andra och det ær dær bilderna ligger.
Bifogar bilder...
Som vanligt kan man se kortet på datorn sedan.
Så hær ser det ut i datorn:
Bilagor