Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildstöld!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja. Från alla håll och kanter får jag uppmanelsen att rätta in mig i ledet och se glad ut och jsut nu är det väldigt många som är på mig, det ringer hela tiden.

Ser ut som jag får lämna hemsidan också men det är ett svek för redaktören läste mitt mail om ersättning och rättelse innan det gick iväg och nu när det har blviit ett så passs stort pådrag så har hela redaktionen fått kalla fötter.
 
Vari ligger ditt "utspel"?
Alltså, vad är det som gör dig portad på klubbarna och som avgör att sajten inte samarbetar vidare? Att bilderna kommit ut på andra ställen eller annat i kontakten med tidningen?
 
Det finns kanske några på denna sida som är annonsköpare på tidningen så varför inte bojkotta tidningen och låta dom få veta det - "tillsammans är vi starkast"
//Leif
 
Varför blev nattklubbsägaren grinig? Var det han som hade mejlat bilderna till tidningen eller? Isåfall kan man ju förstå att tidningen trodde att det var ok att trycka dem.
 
Då ligger det till såhär. Vi driver en liten hemsida i stan där vi bevakar nöjeslivet om helgerna.

En tidning som heter Tivoli som tillhör kristianstadsbladet bevakar också nöjeslivet. Hemsidan och tidningen har haft ett sammarbete sedan innan och planerar olika projekt, men dettta är ngt som våra redaktörer diskuterar mellan varandra. Nu skulle vår hemsida vara med på en del av bevakning under ett nöjesevent under sommaren och sammarbeta med tidningen men det blir inte av då.

Att jag är portad beror på att klubbägaren säger sig ha rätt att göra som han gjort med mina bilder och jag hävdar bestämt motsatsen och ber inte om ursäkt för den "röran" som jag ställt till dig.
"Utspelet" var att jag skrev ett mail och hävdade min rätt, inget annat..
 
Det är lätt att misstänka att det är sajten som lämnat ut bilderna till tidningen för samarbetets skull. Om det är så har redaktionen för webbsajten har en del att lära om avtal och så med sina fotografer.
 
Fråga dem om de har som vana att bryta mot lagar och förordningar i vårt land. Om det är rätt bas att grunda sin affärsverksamhet på. Skriv ett inlägg i Kristianstadsbladet om det vet ja!

Tryck upp detta till de berörda:
Lag (1960:729) om upphovsrätt till litterära och konstnärliga verk

Hittar du på riksdagen.se
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.