Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildspel

Produkter
(logga in för att koppla)

esy65

Aktiv medlem
Hej.
Jag har letat en (kort) stund men hittar inte det jag söker...
Jo, jag e ute efter ett program för bildspel. Det jag hittills använt (Photo Stories for Windows) komprimerar bilderna så skärpan blir sämre o färgerna sticker iväg.
Vad rekommenderar ni? Jag vill kunna t ex ha snabb bildväxling typ 0,33 sek/bild + förstås kunna lägga till ljud o musik.
Det behöver inte vara freeware men det ska vara bra.
Eller e det Flash som gäller?
Tack p f!

Windows Movie Maker gör precis det du vill göra. Ingår gratis i Windows XP. Perfekt för bildspel...

/Håkan

Aha!

Då måste jag kolla nya datorn som fått XP installerat. (har fortfarande Win98 på gamla! :)
Tack Håkan!
Men om nån har tips på nåt annat superduper bildspel som oxå tål att provas så skrik till.

Hej!
Jag använder Proshow Gold från Photodex.
Helt suveränt program för att göra bildspel.

Christer

Hej igen!
Ifall du vill titta på några bildspel som jag har gjort i ProShow så skickar jag en länk till Photodex hemsida där jag har laddat upp några. För att kunna titta på bildspelen så behövs ett litet program som heter ProShow Presenter som man laddar ner gratis från Photodex hemsida.
Bildspel:
http://www.photodex.com/sharing/viewalbum.html?alb=0&fl=2508480&bm=45917
ProShow Presenter:
http://www.photodex.com/downloads/go_presenter.html
När bildspelet startar kan man högerklicka på det och välja om man vill se det i fullskärmsläge.

Christer

Sitter själv o försöker göra bildspel i LightRoom. Går skitbra, tills jag ska exportera allt. Vad behöver man (mjukvaror på måldatorer) för att kunna spela upp filen med all data jag matat in om tider osv???

Hurra!

Jag har laddat ner trialversionen av Proshow Gold och bara att se att bildkvalitén inte försämras e guld!
Kommer att sitta länge med det programmet känns det som...
Jag får återkomma med en bedömning om ngr dar.
Tack Christer! (och ni andra) för era tips!
:)

staika skrev:
Hej igen!
Ifall du vill titta på några bildspel som jag har gjort i ProShow så skickar jag en länk till Photodex hemsida där jag har laddat upp några. För att kunna titta på bildspelen så behövs ett litet program som heter ProShow Presenter som man laddar ner gratis från Photodex hemsida.
Bildspel:
http://www.photodex.com/sharing/viewalbum.html?alb=0&fl=2508480&bm=45917
ProShow Presenter:
http://www.photodex.com/downloads/go_presenter.html
När bildspelet startar kan man högerklicka på det och välja om man vill se det i fullskärmsläge.

Christer

Måste alla som vill titta på bildspelen man gör med Proshow gold ha detta program installerat? I så fall verkar programmet inte vara nåt för mig.

Du kan exportera bildspelen som exe filer,flash eller vad du nu vill. Programmet har sina brister, men är enkelt och snabbt att jobba med och renderar bildspelen snabbt. Har själv provat många, men fördelen med Proshow är just möjlighetetn att exportera till olika format vilket jag har nytt av. Kunderna (dina kompisar) behöver ingenting extra på din dator för att köra bildspelen om du gör en exe fil. (funkar inte på Mac). Men gör en flashfil så funkar den på MAc okcså eller skapa en DVD istället.

Billigt och bra program, dock med en del brister. Men dom får man leva med :). Programmet förbättras som alla andra programm hela tiden

Niklas

Hej!
Som Niklas skrev så är det bara när du vill visa bildspelet på webben som du behöver ha Presenter installerat för att kunna se på det.
Ifall du bränner bildspelet till en Dvd för att titta på det på Tv:n eller om du skapar en exe-fil så behövs inte Presenter.

Christer

Gjorde mitt första bildspel i Windows Moviemaker (som ingår i Windows) nu - var hur lätt som helst och det blev riktigt bra. Kul att kunna lägga på musik och eget inspelat tal till bildspelet och därefter bränna det på en cd eller webb.

Tja!

Nu kan du/ni se premiärbildspelet på:
http://www.photodex.com/sharing/viewshow.html?fl=2821290&alb=0
Lite struligt med ljudet - fade out - att få det att tonas snyggt, så till slut fixade jag det i ett annat program.
Också strul med att spara för webben, alltså få ner storleken utan att det ser kasst ut.
Exe-fil har hittills funkat bäst för mig + att dela med sig på Photodexsajten. Men jag har bara hållt på ngr dar med programmet...
Nu blir det till att spela in alla slags miljöljud med Zoom H4.
Kul! :)

Hej
har använt ProShowGold i flera år och har bara goda erfarenheter av detta programm. Kan verkligen rekommendera det. Eftersom jag tidigare gjorde bildspel med dia har den digitala världen gjort allt mycket lättare. musiken kör jag i ett separat programm eftersom det där går lättare att mixa och övertona mellan de olika musikstyckena.
Häls/Chras

Efter ha provat en massa olika prg så fastnade jag för ProShowGold. Har inte ångrat det beslutet, ännu !

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar