Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildspel i pooler och sökningar

Produkter
(logga in för att koppla)

PerFogelberg

Aktiv medlem
Kan man inte göra en funktion så att man kan titta på alla bilder i en pool eller bildsökning som ett bildspel?

Det skulle vara himla najs om man kunde klicka igång en bildvisning så att man kan luta sig tillbaka och titta på bilder.

Gärna med helsvart bakgrund som täcker hela skärmen så man får känslan av en diabildsvisning. Då många bilder är 1024 höga vore det bra om man kunde utnyttja hela skärmen där upplösningen är 1024 på höjden.

Musik får man köra själv på stereon hemma.

En extrafiness vore att man kan stanna bildspelet genom att klicka och få upp en ruta där man kan kommentera bilden. När man kommenterat klart fortsätter bildspelet att rulla.

Det tror inte jag.

När det (som det är nu) klickar på en bild så är kommenteringsmöjligheten redan där, och man behöver inte göra något aktivt val (klicka nånstans för att få upp nån ruta), och man behöver inte heller stoppa något bildspel för att hinna kommentera.

Människan är lat, och därför tror jag att fler "bara" kommer sitta och titta, istället för att kommentera.

Jag tycker fortfarande det skulle vara najs med att kunna starta ett bildspel på ett gäng bilder.

Det skulle kunna vara bilder i en pool eller en sökning man har gjort.

När man sätter igång bildspelet försvinner allt tjafs runt bilden. Ett bra exempel är det bildspel man kan köra i Adobe Bridge. Kan man inte göra något liknande på fotosidan?

Bildspel ska bedömas som helhet och därför vore det också trevligt med en särskild funktion där man kan lägga in flera bilder samtidigt i ett eget personligt bildspel. Hur detta ska fungera för icke betalande medlemmar vet jag inte men som utställning kan det ju funka bra eftersom uppladdningfrekvensen där är obegränsad. Kanske ska det bara vara för betalande medlemmar? Tror det skulle vara ett lyft för fotosidan med en sådan funktion. Finns säkert flera program som kan användas med möjlighet att variera övertoningar och andra bildväxlingsalternativ. Eller blir det för komplicerat?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar