Annons

Bildskärmsfråga

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag står i begrepp att uppdatera systemet på jobbet där mycket består av bildbehandling av högupplösta bilder. Min tidigare skärm är en LaCie 20" med sugproppskalibrator för att säkerställa korrekt färgåtergiving. Har varit mycket nöjd med skärmen men den bör få gå i pension nu. Min fråga är om vilka skärmar som är intressanta idag ur utifrån grafisk produktion? Enl. min leverantör är LaCie idag inte på samma nivå som t ex Eizos. Barco har ju tidigare tillverkat top of the line-skärmar men prismässigt så ligger de väl i samma nivå som Eizo nu? Skulle vilja ha hjälp av nån som har bättre koll på läget i floran av bildskärmar för att reda ut mitt dilemma. Är LaCie verkligen frånåkta? Mina krav är att skärmen kan återge en korrekt framtagen ICC-profil. Vad ska man välja?

Spelar egentligen ingen roll. Bara den kan levera bilder som är tillförlitliga, som är mitt krav, så kvittar det om det är platt skärm eller en koloss ;-) Visst är en platt skärm smidigare, men det styr inte mitt val nämnvärt. Utan det är tillförlitligheten till det jag ser verkligen är det jag kan få ut i slutänden som är avgörande. Och min Lacieskärm, som är ett stort åbäke, har gjort det med bravur hitintills.

Senast ändrad:
i så fall ta en titt i CAP&Design 9/2003 där jämförs några tft:er och en Barco crt.
Eizo color edge och apple cinema ligger bäst till där.

Bytte för ett tag sedan ut min gamla 19blue mot en ny 22blue. Tycker den fungerar alldeles utmärkt, och dessutom till ett pris som bara är en tredjedel av ursprungspriset.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar