Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildskärm

Produkter
(logga in för att koppla)

Petter Å

Aktiv medlem
Någon som vet någon bra bildskärm? Den ska vara platt och bra att arbeta med fotografier på. Ca. pris 5 000:-

Har kollat lite på en "LaCie Photon 20Vision II". Vet inte om den är bra!? Nån som vet?

Är det någon som handlat på IT-online? Verkar det pålitligt? Är dom snabba?
 
åhh en till "vill skaffa ny skärm, vilken?"-tråd
Tycker det är skoj att följa dessa trådar då jag själv ska byta min gamla 19" crt

Såg nu i dagarna att Dell har 25% rabatt på deras 20"are, blir ca 5400:- inklusive frakt, Den kör i 1680 x 1050
Duger denna skärm till lite annat också? så som filmtittande utan ghosting och andra tråkigheter?
Hur fungerar spel?

Vart har du hittat denna Lacie skärm, och till vilket pris? Lacie gör ju fina grejjer, Eizo har några fina skärmar också.
 
Rekommenderar inte Dells 20"
Numera uråldrig panel som plågats av massor av bekymmer. Köp då hellre deras 24".
 
Jag rekomenderar en widescreen skärm!

Funkar mycker bättre än med den vanliga 4:3 formatet på skärmar eftersom man kan få plats med alla verktygen på sidorna och ändå fylla upp hela skärmen från top till botten med bilden. I vanliga fall i PS så får man de "gråa" mellanrummet när man kör med vanlig skärm.

Kolla jag har själv en Fujitsu Siemens 19 tum W19 - 2 TFT.

Bara ett tips, Gott Nytt År !!! =)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.