Annons

Bildskärm från DUSTIN.SE att använda till bildredigering.

Produkter
(logga in för att koppla)

JonisBader

Aktiv medlem
Nu är det så att jag planerar att investera i en ny skärm och har av olika anledningar bestämt mig för att köpa en på Dustin.se

Jag har sökt runt på fotosidan här ett tag men jag hänger inte riktigt med i diskussionerna som finns där och ingen av dom verkar riktigt fylla upp mitt speciella kvar, dustin.se.

Den enda CRT skärmen som Dustin har och som, i mina ögon, verkar vara bra för bildhantering är Viewsonic p227FB för ungefär 4tusen. Jag är nyfiken på vad det finns för platta skärmar för cirka 3tusen som också är bra för bildhantering.

Den är dessutom ganska stor, 21" och jag är lite orolig för att jag sitter öfr nära, jag får nämligen ganska ont iögonen av min skärm jag har nu, en Iiyama vision master pro 451 som nog är GANSKA gammal.

VIEWSONIC VP930 19# TFT TCO-03 har någon tipsat om också.

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=65667&highlight=viewsonic


Jag vill redigera en del och sedan skicka iväg dom till ett labb men jag pysslar mest med "amatör" redigering så jag kommer inte investera i någon kalibrator eller så.

Lite tips och om någon har provat den där Viewsonic skärmen och eventuellt Tft skärmarna som finns där skulle uppskattas.

Mvh Jonis
 
Senast ändrad:
JonisBader skrev:
Nu är det så att jag planerar att investera i en ny skärm och har av olika anledningar bestämt mig för att köpa en på Dustin.se
Notera att du slipper fraktkostnaden om du handlar från lillebrorsan dustinhome.se istället, i stort sett samma sortiment i övrigt.
 
Jo, men min mor jobbar på SAAB och dom har någon sorts erbjudande som jag inte förstår mig på. Eller tillgodopengar eller något liknande. Så det ågr därigenom. Mvh Jonis
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.