Annons

Bildredigeringsdator 5000-10000kr

Produkter
(logga in för att koppla)
Vill bara påpeka att det inte finns någon som helst anledning att betala över 2000kr för ett grafikkort till en dator för bildbehandling, särskilt inte om du vill att datorn skall vara tystgående.
Det var lääänge sedan grafikkortet var en begränsande faktor.
Undantaget är förstås om du hade tänkt köra spel också i hög upplösning med mycket effekter påslaget.
 
Vill bara påpeka att det inte finns någon som helst anledning att betala över 2000kr för ett grafikkort till en dator för bildbehandling, särskilt inte om du vill att datorn skall vara tystgående.
Det var lääänge sedan grafikkortet var en begränsande faktor.
Undantaget är förstås om du hade tänkt köra spel också i hög upplösning med mycket effekter påslaget.

I inlägg #2 framkommer detta: "Datorpaketet är först och främst tänkt för bildredigering men grafikkortet valde jag för att jag även vill kunna spela."

CS4 och Grafikkort


Michael - Google is the shit -
 
I inlägg #2 framkommer detta: "Datorpaketet är först och främst tänkt för bildredigering men grafikkortet valde jag för att jag även vill kunna spela."
[/URL]

Michael - Google is the shit -
Aj då. Ursäkta.
Sen funkar iofs mitt grafikkort utmärkt för spel, men en hardcore-gamer skulle nog ligga dubbel av skratt om jag sa vad det är. :)
 
Hallo där

Dator packetet du valt kommer räcka o bli över för det du vill göra inga problem där lovar jag dig, vad gäller mac kontra pc för bildredigering är ett gammalt tjöt där man ansåg att mac var bättre än pc då. Den stora skillnaden mellan datorerna är hur dom är uppbygda då pc använder sig av CISC och mac av RISC, men för att göra det lite lättare så kan vi väll säga att cisc systemet är idag bättre på att anväda cache minnet i datorn än vad mac är, o det i sig är en klar fördel då du ska använda vad som helst.... amd kontar intel spelar ingen roll för någonting annat än benchmark tester... Hoppas jag gjorde någon lite klokare annars hojta till så ska jag försöka förklara mig lite bättre

Mvh mikael


såg att du väljer mellan både intel o amd med olika många kärnor, amd kör med 4 kärnor gånger 3,2 intel kör med 2 st gånger 2,66 något som gör att den har mer kraft till att hålla igång flera olika saker samtidigt i fall man nu skulle vilja det.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.