ANNONS
Annons

Bildgalleri för CD/DVD-uppsplening

Produkter
(logga in för att koppla)

jimmy

Avslutat medlemskap
Har letat och letat, men hittar inget...

Det är såhär att jag vill få till ett slags fotoalbum för mina digitala bilder som kan brännas ut på en CD/DVD och visas genom DVD-spelaren.
Vill kunna både köra som bildspel och kunna stega fram bild för bild, men nu det viktigaste... vill på ett enkelt sätt kunna lägga in en textkommentar som visas med varje bild.

Någon som känner till ett program el. dylikt som kan fixa detta på något bra och enkelt sätt?
Programförlsag för både OS X och Win är välkomna!

Tack på förhand! :)

Själv sitter jag med OS X, så jag kör inga Microsoftprogram. Visste faktiskt inte att PowerPoint hade den möjligheten.

Förfrågan är ställd från både mig och en polare (som sitter med Windows på sin burk), och han hade tydligen testat Powerpoint. Det var för långsamt att jobba med tyckte han. :(

2 möjliga sätt vad jag kan komma på:

1. Speciellt program gjort för bildpel för uppspelande på DVD spelare: "Photodex Proshow (gold/producer)". Har testa en trialversion av denna för ett tag sen och det verkade rätt smidigt att använda. Läs mer och ladda ner en testversion som fungerar fullt ut i 15 dagar här: http://www.photodex.com/

2. Vilket filmredigeringsprogram som helst kan nästan användas då istället för filmklipp så lägger du bilder efter varandra i tidslinjen och väljer hur övergångarna skall se ut mellan varje bild. Ljud kan läggas till och spelas då under bildspelets gång. Den klara redigeringen Sparas/kodas till valt format, tex DVD, VCD, SVCD där VCD och SVCD kan brännas på vanliga CD-R skivor och DVD kan naturligtvis brännas på DVD-R skivor. Alla formaten skall kunnas spelas upp i vanliga DVD spelare om de är något sånär moderna. Ett vanlig program för detta är tex Pinnacle studio som fungerar skapligt.

//Niklas

Tack Nicklas för svaret!

Ska kolla in Photodex.
När det gäller videoredigeringen så är ju det ett alternativ, men för tidskrävande att få till det där med bildkommentarer.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar