cwe
Aktiv medlem
>Bildforumet ska vara ett utrymme för
>bilddiskussioner och bildanalys.
>Tanken är egentligen väldigt enkel, en variant
>av dagens forum men till skillnad från det
>vanliga forumet så börjar jag en tråd genom att
>välja ut en bild jag vill diskutera och sen
>skriva ett minimum av tex. 50 ord till den. Sen
>kan alla andra gå in och reagera, tycka, göra
>egna eller kompletterande analyser. Men att
>fokus tydligt ligger på bilden, budskapet,
>upplevelsen, osv.
[För diskussionen om denna idé, titta på tråden nedan]
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=14818&perpage=15&pagenumber=1
Jag skulle vilja börja med att diskutera Umma Liten's fina bild 'ett' i albumet 'becomes you'.
Känslan som jag får av bilden är väldigt vilsam och samtidigt så väcker den min nyfikenhet. Den påminner mig också om knirkande trappor i barndomen, som luktade såpa och kanske lite cigarettrök.
Jag tycker att bilden har många element som samverkar, räcket som för min blick genom bilden, en intressant tapet som gör att jag associerar till förr, härliga vibrerande färger. Hennes dolda ansikte öppnar för tolkningar, och jag tycker att det är en viktig poäng med bilden.
Det utfrätta tycker jag är himla läckert, och blir nyfiken på hur det är gjort?
Den här bilden finns ju i flera varianter, men den länkade i färg är den jag avgjort tycker är bäst. Vad tycker ni andra? Är det någon som har en bild som ni tycker har en liknande "känsla" i sig - det vore kul att spåna kring fler liknande bilder?
Jahapp. En himla bra bild som stannat kvar hos mig!
-Christian
PS. Umma, hoppas du förlåter mig för detta tilltag! Men ta det på rätt sätt!
>bilddiskussioner och bildanalys.
>Tanken är egentligen väldigt enkel, en variant
>av dagens forum men till skillnad från det
>vanliga forumet så börjar jag en tråd genom att
>välja ut en bild jag vill diskutera och sen
>skriva ett minimum av tex. 50 ord till den. Sen
>kan alla andra gå in och reagera, tycka, göra
>egna eller kompletterande analyser. Men att
>fokus tydligt ligger på bilden, budskapet,
>upplevelsen, osv.
[För diskussionen om denna idé, titta på tråden nedan]
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=14818&perpage=15&pagenumber=1
Jag skulle vilja börja med att diskutera Umma Liten's fina bild 'ett' i albumet 'becomes you'.
Känslan som jag får av bilden är väldigt vilsam och samtidigt så väcker den min nyfikenhet. Den påminner mig också om knirkande trappor i barndomen, som luktade såpa och kanske lite cigarettrök.
Jag tycker att bilden har många element som samverkar, räcket som för min blick genom bilden, en intressant tapet som gör att jag associerar till förr, härliga vibrerande färger. Hennes dolda ansikte öppnar för tolkningar, och jag tycker att det är en viktig poäng med bilden.
Det utfrätta tycker jag är himla läckert, och blir nyfiken på hur det är gjort?
Den här bilden finns ju i flera varianter, men den länkade i färg är den jag avgjort tycker är bäst. Vad tycker ni andra? Är det någon som har en bild som ni tycker har en liknande "känsla" i sig - det vore kul att spåna kring fler liknande bilder?
Jahapp. En himla bra bild som stannat kvar hos mig!
-Christian
PS. Umma, hoppas du förlåter mig för detta tilltag! Men ta det på rätt sätt!