Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildförstoring

Produkter
(logga in för att koppla)

redrosie

Aktiv medlem
Vad jag förstår så kan man inte förstora upp bilden i fullt format om man inte ser den i någon av poolerna. Varför?? En bild kan se väldigt oskarp ut om man inte ser den i fullt format.

Ändra det tycker jag bestämt!

Det skall inte vara någon skillnad, och är det det så är det ett fel - maila mig adresserna til sidor där du sett detta.

Jag tror inte att en bild som är 601 pixlar på största sidan kan förstoras, det finns än storlek större än så som är minimimått för att förstoralänken skall dyka upp. Christer kanske lättast inser var gränsen går.

Efter att ha läst och begrundat så kvarstår ändå ett faktum...

Här kan man inte förstora bilden. Men det kan man här . Det borde väl rimligtvis vara likadant på båda ställena!??

Ah, rätt Carola - i poolerna är inte den där "ingen förstoring om mindre än 100-pixels skillnad"-regeln applicerade, det skall jag fixa.

Men...hmmm... Mina bilder som är 700 pixlar borde då alltså gå att förstora?? Blir inte riktigt klok på detta :eek:/

Nej, hade dom varit 701 px eller större hade dom gått att förstora.

Anledningen till gränsen är dels att vi velat spara lite bandbredd, dels att en hel del tyckte att att det kändes meningslöst att förstora om den nya bilden bara var marginellt större. Om just 100 pixels är en bra gräns kan ju diskuteras iof.

clindh skrev:
Anledningen till gränsen är dels att vi velat spara lite bandbredd, dels att en hel del tyckte att att det kändes meningslöst att förstora om den nya bilden bara var marginellt större.

Detta betyder alltså att om man har en bild mellan 601 och 700 pixels på ena sidan, så kommer den inte kunna ses i sin originalstorlek, utan bara i det förminskade läget? Känns inte det mer meningslöst?

Lägg till en funktion så att man istället för att förstora, kan se alla bilder i originalversion och centrerat om man trycker på knappen..

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto