Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bilderna finns, men ändå inte!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Mikael Johansson

Aktiv medlem
Har nu kommit hem från Elmiamässan och fotat massa bilar och en del hojar. Blev väl en 350 kort eller så. Kul tycker jag då jag hade tänkt titta på bilderna också på datorn.
Kopplar in kameran till datorn och den hittar bara 14 bilder... av 350 st!!!
Va sjutton har alla andra jädra bilder tagit vägen då!?
När man ska ta foton stå det att jag kan ta 80 bilder till, i början ca 400. De finns ju där, men syns inte när jag kollar från datorn eller i kameran,

VAD GÖRA!?

Använde en Konica Minolta Z3 med Viking 258mb SD-kort.

/Micke som är jävligt förbannad

Kan det vara så att du har skapat en till mapp på kortet uten att veta om det? Detta har hänt mig förut, hittade inte bilderna när jag kopplade kameran till datorn, men hittade de när jag änvände mig av en kortläsare och stoppade in minneskortet där. Då fanns det fler mappar på kortet och där låg bilderna.
Hoppas du hittar bilderna och jag förstår din ilska!
Lycka till!

Det som hände berodde på min inbyggda SD-kort läsare i datorn. jag hade inte uppdaterat den sedan jag tjackade SP2 till Windows.
Inget att göra åt nu, tyvärr.

*raderar*

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar