Annons

Bilderna förändras i photoshop!

Produkter
(logga in för att koppla)

Danlo

Avslutat medlemskap
Sen jag formaterade om datorn så kan jag inte längre redigera bilder i photoshop. När jag öppnar bilderna så blir det mycket mer o kontrast o bilden blir kornigare. Ungefär som om jag skulle tagit bilden med digitalkamera med bara 100.000 pixlar eller nåt! Varför?

När jag ska öppna bilden står det följande:

-The document has an embedded color profile that does not match the current RGB working space.

Embedded: sRGB IEC61966-2.1

Working: Adobe RGB (1998)

How do you want to proceed?

1. Use the embedded profile. (instead of the working space

2. Convert the document´s colors to the working space.

3. Discard the embedded profile. (don´t color manage.)

Vilket alternativ jag än välje så blir det ingen skillnad, bildens färger blir ändå inte korrekta..

Hjälp mig snälla! Vill ju lägga upp lite nya bilder! =) (glad gubbe)
 
Hur ställer man in skärmen på miljoner färger?? Har windows 98SE om det kanske spelar någon roll?

Det lustiga är ju att det fungerade så bra innan formateringen. Om jag öppnar en bild så blir den helt annorlunda i photoshop.
Om jag sen fixar till den som jag vill ha den så blir den helt utfrätt o en massa prickar på när jag öppnar den utanför photoshop...
 
Ända antal färger är icke svårt... win 98 andra utgåvan... det systemet kunde jag utantill när jag hade det. Dock övergett till förmån till win2k, men det var inte det jag vill komma till. Högerklicka på tom yta på skrivbordet, välj egenskaper, fliken inställningar, där ser du aktuellt färgdjup och kan ändra det. Ifall du inte kan ändra den till mer har du inte fixat dina grafikkorts drivare.
 
Men det står inget om färgdjup! Jag har det inställt på True color 32-bitars...? Det är det högsta.. finns inget som heter miljoner eller nåt sånt..
 
Tack ändå för att ni försökte, ska kolla det där med grafikkortsdrivrutiner.
 
Bilderna blir inte bra i PS!

Bilderna blir fortfarande konstiga i Photoshop.. Har ställt in skärmen på miljoner färger och uppdaterat drivrutiner..

Kan det inte vara någon färginställning i Photoshop då??
Eftersom bilderna blir mycket ljusare och mindre kontrast när jag fixat dom och sen öppnar dem utanför photoshop..?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.