Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bilder vi minns..

Produkter
(logga in för att koppla)
En bild, eller snarare en kort serie, är fyra bilder. Bilderna är tagna av en svensk fotograf någon stans i Sverige under vår nuvarande kungs Eriksgata.
Första bilden visa en gammal gumma komma gående på en liten skogsväg med en stol och en svensk flagga i handen.Den "stora" landsvägen syns i förgrunden.
Andra bilden visar gumman sittandes på stolen vid landsvägskanten.
På den tredje bilden står gumman upp och viftar med flaggan medan kortegen med kungen susar förbi.
Fjärde bilden visar gumman bakifrån gående på den lilla skogsvägen på väg hem igen.
Bakgrunden på alla bilder är en äng och storskog.

Tyvärr så kommer jag inte ihåg var jag sett bilderna, inte heller någon länk till dem.

fler gummor

En bild jag minns är den från en nazistdemonstration i Sverige på 90-talet (?) då en tant drämmer sin handväska i huvudet på en skinnskalle bakifrån.

Rwanda

Robin Gyllander skrev:
Vad fn har de gjort med honom?
"A Hutu man who did not support the genocide had been imprisoned in the concentration camp, starved and attacked with machetes. He managed to survive after he was freed and was placed in the care of the Red Cross."

2001-09-11

Bilderna från kollapsen av World Trade Center lär vi komma ihåg resten av livet.

Ihop med mordet på John F Kennedy och mordet på Olof Palme så har händelsen med de fallande tornen etsat sig fast i skallen.
De flesta av oss som är gamla nog har klara minnen av de dramatiska tillfällena (var var jag? vad gjorde jag? vem var jag tillsammans med?) och kommer ihåg den märkliga känslan av att tiden stannade upp.

ANNONS